فعالان صنعت چاپ قم تجلیل شدند

شهر بیست/ آیین اختتامیه نهمین جشنواره صنعت چاپ استان قم همراه با تجلیل از برگزیدگان این رویداد در تالار شهید آوینی قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالان صنعت چاپ قم تجلیل شدند
شناسه : 30453 | انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آیین اختتامیه نهمین جشنواره صنعت چاپ استان قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمع منتخب و اندکی از فعالان این عرصه همراه با تجلیل از برگزیدگان این رویداد در تالار شهید سیدمرتضی آوینی برگزار شد.

در این مراسم، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سرهنگ روحی فرمانده بسیج اصناف، میثاقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم، محمودیان رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم، خرمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان و فعالان صنعت چاپ و نشر قم حضور داشتند.

حسینی کاشانی طی سخنانی جایگاه صنعت چاپ استان قم را در سطح کشور ممتاز خواند و گفت: همین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جدید و برآمده از فناوری‌های نوین باید به کمک صنعت چاپ استان آمده و با همراهی و همیاری و هم‌افزایی بین مسئولان قم و نوآوران، شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش صنعت چاپ و بسته‌بندی استان باشیم.

وی افزود: موفقیت‌های پیشین و حال حاضر استان قم در عرصه چاپ و نشر به معنای کامل بودن این صنعت در استان نیست و برای حفظ وضعیت موجود و حتی تقویت آن همت و تلاش مضاعف لازم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: این مهم با تبیین درست تاثیر ِ صنعت چاپ و نشر استان بر اقتصاد ِ قم و اقتصاد کشور ممکن است و همه فعالان این زمینه، باید کوشا و مبتکر به دنبال تحقق اهداف بلند در این عرصه باشند.

همچنین مجتبی محمودیان رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم در این مراسم با اشاره به موفقیت کشورهای دیگر در صنعت چاپ و بهره‌مندی و تأثیر این عرصه در اقتصاد کلان آن کشورها تصریح کرد: در کشور ما نیز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جدی در این زمینه وجود دارد و بدون شک توجه به صنعت چاپ در کشور و استان منجر به تولید ثروت، رشد و پویایی بخش‌های مهمی از اقتصاد خواهد شد.

وی در خصوص جایگاه و موقعیت ممتاز استان قم در صنعت چاپ گفت: این برند و موقعیت بی‌نظیر به آسانی به دست نیامده اما تلاش و پیگیری استان‌های دیگر نیز تقویت شده و اگر کم‌توجهی در این عرصه صورت گیرد آمارها و موقعیت کنونی ما شکننده خواهد بود.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این صنعت همراه با نوآوری و روزآمدی در این عرصه، حمایت و برنامه‌ریزی مسئولان استان و توجه کلان به تاثیرات اقتصادی این صنعت مهم بر اقتصاد استان می‌توان مسیر موفق فعالان این عرصه را به سمت شکوفایی و بالندگی بیش از پیش سوق دهد.

وی تاکید کرد: در حال نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در این حرفه و مشاغل وابسته به آن کسب درآمد می‌کنند که انتظار می‌رود این عدد به حداقل ۵۰۰۰ نفر طی سال‌های آتی برسد.

محمودیان گفت: تلاش ما طی چهار سال فعالیت هیئت مدیره فعلی اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم، این بود که بتوانیم با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های استان حرکت رو به رشد صنعت چاپ استان را رونق و سرعت ببخشیم و در همین زمینه مشکلات مربوط به شهرک صنعتی شهاب را با کمک مسئولان استان رفع کرده و واحدها و زمین‌های آن در حال واگذاری به فعالان عرصه چاپ استان است.

وی اضافه کرد: هیئت مدیره فعلی از ۱۳ دی ۹۵ مشغول به کار بوده و طی این مدت مجموعه واحدهای فعال چاپ و بسته‌بندی استان از ۲۳۰ واحد به ۴۵۰ واحد رسیده و طی ماه‌های آینده این عدد به ۵۰۰ خواهد رسید.

خاطرنشان می‌شود در این مراسم که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و اتحادیه چاپخانه‌داران قم برگزار شد، ضمن تجلیل از همراهی آقایان روح‌الله ابراهیمی و مهندس محمدجواد علی‌مددی در پیشبرد برنامه‌های شهرک صنعتی چاپ شهاب، در عناوین مختلف از نفرات زیر نیز تجلیل و تقدیر شد:

احمد کدخدازاده؛ پیشکسوت برگزیده صنعت چاپ استان قم

حسن حیدری؛ پیر یار برگزیده صنعت چاپ استان قم

محمد قاسمی؛ کارآفرین برگزیده صنعت چاپ استان قم

محمد عاصمی؛ نوآور برگزیده صنعت چاپ استان قم

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.