توزیع روزانه ۶۰ تن مرغ گرم و منجمد در قم

شهر بیست/ معاون امور اقتصادی استاندار قم از توزیع روزانه ۶۰ تن مرغ گرم و منجمد شده در استان خبر داد و گفت: اگر در این شرایط برای خروج مرغ زنده از قم مجوز بدهیم، کنترل بازار از دست ما خارج می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توزیع روزانه ۶۰ تن مرغ گرم و منجمد در قم
شناسه : 30451 | انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، مهرداد غضنفری در خصوص ذخیره کالاهای اساسی در قم اظهار داشت: تمهیدات لازم در مسیر تنظیم بازار و تأمین کالاهای موردنیاز مردم اندیشیده شده و بخش زیادی از سهمیه کالاهای اساسی را تأمین و توزیع‌شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار قم افزود: ذخایر کالاهای اساسی، پشتوانه‌ای برای استان قم است و در مواقعی که نیاز به تأمین کالای اساسی باشد از این ذخایر در کنترل وضعیت بازار استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: در تأمین مایحتاج مردم زحمات زیادی کشیده شد و قم جزء استان‌های موفق است و کالا از طریق شبکه توزیع در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

غضنفری با تأکید بر لزوم توزیع کالا بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد: گاهی دغدغه‌هایی در خصوص صف‌های طولانی در جهت تأمین کالاهای اساسی توسط مردم وجود دارد که دراین‌باره نظارت خوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حفظ سلامت شهروندان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: حتی اعلام شد در صورت ازدحام جمعیت، کار توزیع به‌طور موقت تعطیل ‌شود و دراین‌باره شبکه توزیع کالاهای اساسی، رهاشده نیست.

معاون امور اقتصادی استاندار قم گفت: در حال حاضر سهمیه برنج، روغن و شکر در قم در حال جذب است و ۱۱۵۰ تن برنج در انبارها ذخیره‌شده و در جهت جذب سهمیه بیشتر به‌منظور تعدیل قیمت تلاش می‌شود.

وی افزود: مقابله با گران‌فروشی و افزایش قیمت نیز همچنان در بازار حاکم است و با توجه به گزارش‌های موجود و برخی از شکایات، در برابر ثبت قیمت‌های نامتعارف بر روی کالاها توسط برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سپس ارائه تخفیف غیرواقعی اعمال قانون می‌شود.

غضنفری در مورد تنظیم مرغ در بازار بیان کرد: در جهت جبران کمبود مرغ گرم، از ابتدای آذرماه، اقداماتی در جهت تأمین مرغ منجمد انجام و روزانه بالغ‌بر ۳۰ تن مرغ منجمد باقیمت مصوب توزیع شد.

وی عنوان کرد: وضعیت تولید و توزیع مرغ در حال ساماندهی است و تحویل نهاده به تولیدکننده انجام می‌شود هرچند در سامانه مشکلاتی وجود داشت و دراین‌باره مدلی تعریف شد و مقدار عرضه مرغ بر اساس نهاده توسط دستگاه‌های تخصصی مانند جهاد کشاورزی و صمت رصد می‌شود.

*توزیع روزانه ۶۰ تن مرغ گرم و منجمد در قم

معاون استاندار قم تصریح کرد: همکاری خوبی از سوی تولیدکنندگان و شبکه توزیع و کشتارگاه در تنظیم بازار مرغ اتفاق افتاد و درمجموع روزانه ۶۰ تن مرغ گرم و منجمد توزیع شد.

وی ادامه داد: خروج مرغ زنده وابسته به ساختار و مجوزهای قانونی است و در حال حاضر برخی ضوابط در جلوگیری از خروج مرغ زنده در قم به‌منظور تأمین بازار داخل وجود دارد وگرنه قصد ما تنگ کردن عرصه برای تولیدکننده نیست.

غضنفری خاطرنشان کرد: اگر در این شرایط برای خروج مرغ زنده از قم مجوز بدهیم کنترل بازار از دست ما خارج می‌شود، در حال حاضر نیز مازاد مرغ را در اختیار تولیدکننده گذاشتیم تا برای فروش آزاد و بسته‌بندی مورداستفاده قرار دهد.

وی اظهار داشت: همچنین نظارت بر روند توزیع  تخم‌مرغ وجود دارد و دراین‌باره پیشنهاد شد مرکزی در جهت ساماندهی توزیع تخم‌مرغ در قم شکل بگیرد که در دست بررسی است. 

معاون استاندار قم در خصوص عدم صدور مجوز به تولیدکنندگان جدید در تولید ماسک و کاهش قیمت خرید از تولیدکننده‌ها بیان کرد: باید راهکاری اتخاذ شود که تولیدکنندگان ماسک که در بحرانی‌ترین شرایط در کنار ما بودند متضرر نشوند.

وی عنوان کرد: درروند تولید و توزیع ماسک نیاز به نظارت بیشتری داریم و باید ذخایر خود را حفظ کنیم و اگر مازاد بر میزان مصرف در قم، ماسک تولید می‌شود برای عرضه در استان‌های دیگر نیز برنامه‌ریزی شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.