کلاهبرداری میلیونی به بهانه دعانویسی

شهر بیست/ دادیار شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب قم از صدور کیفرخواست برای متهم کلاهبرداری در قالب دعانویسی خبر داد و گفت: این متهم با ادعای دعانویسی برای رفع اختلافات خانوادگی، مبلغ ۲۳ میلیون تومان از یکی از شهروندان دریافت کرده در حالی که حتی روخوانی قرآن را نیز نمی‌داند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبرداری میلیونی به بهانه دعانویسی
شناسه : 30408 | انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادستانی قم، حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه این افراد با سوء استفاده از باورهای دینی مردم و فشار روانی ناشی از مشکلات زندگی، مبالغ میلیونی از مردم کلاه‌برداری می‌کنند، بیان کرد: این دعانویس قلابی برای جلب اعتماد و فریب مشتریان خود، نتایج موفق دعانویسی‌هایش در دفع جن و رضایت مشتریان سابقش را بازگو می‌کرد.

این مقام قضایی ادامه داد: با طرح شکایت فرد مال‌باخته و بررسی پیامک‌های رد و بدل شده، متهم به جرم خود اعتراف کرد و با صدور دستور قضایی، بازداشت شد که در بازجویی از او مشخص شد وی فردی کم سواد است که حتی روخوانی قرآن را نیز نمی‌داند و از روی کتاب های در دسترس خود اقدام به نوشتن طلسم‌ها می کرده است.

وی گفت: این دعانویسی‌های جعلی در مواردی زمینه‌ساز جرائم دیگری نظیر سرقت، روابط نامشروع، اخاذی، انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی فرد برای دیگران و فیشینگ حساب بانکی شده و در بسیاری از موارد موجب تشدید اختلافات خانوادگی و تقویت آسیبهای روحی و روانی شده است.

حجت‌الاسلام نوری افزود: به شهروندان توصیه می‌شود برای رفع مشکلات خود از متوسل شدن به این افراد شیاد با وعده‌های واهی و پرداخت وجه جدا بپرهیزند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.