هزینه ۳۰ میلیارد تومانی مناطق شهرداری برای جمع‌آوری آب‌های سطحی

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به هزینه ۳۰ میلیارد تومانی مناطق شهرداری به‌منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی از اختصاص سه میلیارد تومان نیز از سوی شهرداری مرکز به این امر خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هزینه ۳۰ میلیارد تومانی مناطق شهرداری برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
شناسه : 30351 | انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع با اشاره به اینکه در هر منطقه ۱۵ تا ۳۰ بند برای جلوگیری از آب‌گرفتگی تدوین‌شده بود، اظهار داشت: تقریباً از مشکلاتی که داشتیم ۷۰ درصد حل شده و ۲۰ تا ۳۰ درصد در حال انجام یا روی زمین مانده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به لزوم تأمین بودجه برای برخی از مشکلات اساسی‌تر، تأکید کرد: غیر از ردیف‌هایی که مناطق گذاشته‌اند که نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان است در بودجه نیز مستقیماً ردیفی با نام جمع‌آوری آب‌های سطحی آورده شده است.

سامع ادامه داد: خیابان‌های جدید با در نظر گرفتن بودجه تأمین کانال احداث می‌شوند و این‌ها جدای هزینه‌ای است که برای تعریض‌های جدید اختصاص داده‌شده است.

وی از اختصاص ۳میلیارد تومان از بودجه شهرداری مرکز به جمع‌آوری آب‌های سطحی هم خبر داد و تأکید کرد: این بودجه به منظور کارهایی که فرا منطقه‌ای هستند اختصاص داده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم به ادامه کانال فرهنگیان به عنوان نمونه اقدامات فرامنطقه‌ای اشاره کرد و افزود: میدان شهید رجایی هم از دیگر این موارد است که در محدوده منطقه سه قرار دارد و  ۳۰۰ میلیون تومان هم قرار شد از اعتبار مرکز به آن اضافه شود.

سامع با تأکید بر اهمیت مطالبه دائم از اقدامات در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی، تصریح کرد: اگر در یک روز ۲۰ – ۳۰ میلیمتر باران بیاید هیچ مشکلی نخواهیم داشت اما مدل بارش عوض شده است.

وی افزود: در شهری که متوسط کل بارش آن در سال  ۱۱۰ میلیمتر است وقتی در نیم ساعت ۲۰ میلیمتر داشته باشیم معلوم است که مدل بارش خیلی غیرعادی است و بخشی از مشکلات ما در جمع‌آوری آب‌های سطحی هم به این موضوع برمی‌گردد اما بخش مهمی از آن‌ هم مدیریت است.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.