تدوین ۶۰ درصد مطالعات میدان مطهری قم

شهر بیست/ معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از تدوین ۶۰ درصد مطالعات جامع میدان مطهری خبر داد و گفت: با وضعیت کنونی و فعالیت گاراژها، به‌هم‌ریختگی میدان تره‌بار سابق و وضع مشاغل بنکداری در کوچه مولوی، وضعیت نامناسبی برای میدان مطهری ایجاد شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تدوین ۶۰ درصد مطالعات میدان مطهری قم
شناسه : 30346 | انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به پروژه میدان مطهری، اظهار داشت: میدان مطهری پروژه‌ای در مرکز شهر است که از اهمیت بسیار زیادی ازنظر سیاسی، اقتصادی، شهرسازی، معماری و حمل‌ونقل برخوردار است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بابیان اینکه ۱۸ عنصر تأثیرگذار در میدان مطهری درگیر هستند، افزود: ما برای مطالعات جامع برای چنین پروژه‌هایی باید تمام این عناصر سازنده و تاثیرگذار را ببینیم که بتوانیم یک مطالعه خوب و طراحی داشته باشیم.

جانقربان بابیان اینکه در این پروژه هم بحث‌های اقتصادی مطرح است، هم سیما و منظر شهری و هم حمل‌ونقل، تأکید کرد: با وضعیت کنونی و فعالیت گاراژها، به‌هم‌ریختگی میدان تره‌بار سابق و پیرامون آن‌ همچنین وضعیت مشاغل بنکداری در کوچه مولوی وضعیت نامناسبی برای میدان مطهری ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: مطالعات میدان مطهری در ۲۶ هکتار در سال ۹۷ با یک شرکت بسیار معتبر که طرح تفصیلی قم را نوشته است، اجرایی شد که در حال حاضر مطالعات بیش از ۶۰ درصد پروژه تحویل داده‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بابیان اینکه مطالعات میدان مطهری در بخش حمل‌ونقل نهایی شده است، افزود: مطالعات بخش اقتصادی نیز تکمیل‌شده است که چه هزینه‌هایی باید بشود و در قالب ۳ سکانس ارائه‌شده است که در کمیته سیاست‌گذاری تصویب طرح‌های شهرداری با حضور شهردار باید تصمیم گرفته شود که از این سه سکانس باید کدام را جلو ببریم.

جانقربان تأکید کرد: این طرح وقتی تأیید نهایی را در کمیسیون ماده ۵ بگیرد به‌عنوان پایه و اساس خواهد بود و تمام عناصر سازنده و تاثیرگذار در میدان مطهری بر اساس آن پیش می‌رود.

وی افزود: زیرگذر امام موسی صدر، ایستگاه پایانی مونوریل، مترو خط A و اینکه تأثیر خط B نسبت به میدان مطهری چه خواهد بود، حمل‌ونقل اتوبوس و تاکسی و ارتباطات و محدودیت‌هایی که تونل ایجاد خواهد کرد و شبکه جایگزینی که باید دیده شود همه بر اساس این طرح پیش خواهد رفت.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.