درخواست مدیرکل آموزش و پرورش قم برای برگزاری امتحانات حضوری/ نگران کیفیت آموزش دانش‌آموزان هستیم

شهر بیست/ مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه ششم دی ماه امتحانات پایانی ترم اول در دوره متوسطه اول و دوم است و بسیاری از مدیران تقاضا دارند این امتحانات حضوری برگزار شود، گفت: پیشنهاد مشخص آموزش و پرورش برگزاری حداکثر چهار درس دوره دوم متوسطه با هماهنگی انجمن اولیان و مربیان به صورت حضوری است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
درخواست مدیرکل آموزش و پرورش قم برای برگزاری امتحانات حضوری/ نگران کیفیت آموزش دانش‌آموزان هستیم
شناسه : 30249 | انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، حمیدرضا شیخ الاسلام روز چهارشنبه در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سالن کرامت استانداری قم، افزود: فرهنگیان و معمان قم تمام توان خود را برای پیگیری وضعیت آموزشی دانش آموزان در این شرایط کرونایی به کار بسته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم، توجه به کیفیت آموزش به ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: کیفیت آموزش برای ما بسیار مهم است و در این زمینه کارگروه‌های آموزش و پرورش در استان به صورت هفتگی تشکیل جلسه می دهند.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت آموزشی دانش آموزان استان در ایام شیوع کرونا گفت: وضعیت بسیار سختی است و شرایط به گونه ای است که نسبت به کیفیت آموزش دانش آموزان به ویژه در مقطع اول و دوم ابتدایی و پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه نگران هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش قم ادامه داد: ششم دی ماه امتحانات پایانی ترم اول در دوره متوسطه اول و دوم است و بسیاری از مدیران تقاضا دارند این امتحانات حضوری برگزار شود.

وی با اشاره به جمع بندی بسیاری از کارشناسان تعلیم و تربیت استان پیرامون ضرورت برگزاری حضوری تعدادی از امتحانات دوره متوسطه دوم گفت: این درخواست را داریم که ستاد استانی مقابله با کرونا اجازه ای به مدیران مدارس بدهد تا با هماهنگی انجمن اولیان و مربیان سه تا چهار درس اساسی از مجموع۱۲ درس دوره متوسطه دوم به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

شیخ الاسلام با بیان اینکه اگر برگزاری تعدادی از دروس اصلی به صورت حضوری برگزار نشود،‌ نسبت به کیفیت آموزشی و وضعیت تحصیلی دانش آموزان احساس نگرانی می کنیم ادامه داد: امتحان را به عنوان ابزاری برای ترس دانش آموزان نمی بینیم بلکه امتحان حضوری موجب می شود تا دانش آموزان تلاش بیشتری انجام دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم تاکید کرد: پیشنهاد مشخص آموزش و پرورش برگزاری حضوری حداکثر چهار درس دوره دوم متوسطه با هماهنگی انجمن اولیان و مربیان به صورت حضوری است ولی با این وجود هر دستوری که ستاد استانی کرونا اعلام کند، به آن عمل می کنیم.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی و پس از اعلام غیرحضوری شدن مدارس، تا کنون هیچ مدرسه ای در استان باز نشده است و اگر مدیری بدون مجوز دانش آموزان را به مدرسه فراخوانده باشد، با آن برخورد شده است.

شیخ الاسلام ادامه داد: امتحانات بزرگسالان و جامانده های دیپلم سال گذشته در دی ماه امسال به صورت حضوری برگزار می شود.

وی بیان داشت: در خرداد ماه سال جاری نیز، تجربه برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم استان با حضور ۲۰ هزار دانش آموز را داشته ایم که خوشبختانه به دلیل رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری این امتحانات حتی  یک مورد تخلف نیز در استان در این باره گزارش نشد.

مدیر کل آموزش و پرورش قم تاکید کرد: با توجه به اینکه برگزاری حضوری امتحانات دوره متوسطه دوم به استان ها داده شده تا در این موضوع تصمیم گیری شود،‌ درخواست تصمیم گیری در این زمینه در جلسه آینده ستاد استانی مقابله با کرونا را داریم.

شیخ الاسلام با بیان اینکه در سال تحصیلی حاضر۲۷۰ هزار دانش آموز  در یک هزار و ۴۰۰ واحد کد آموزشی وضعیت آموزشی آنها پیگیری می شود گفت: سلامتی دانش آموزان برای ما از هر چیزی مهمتر است و در صورتی که ستاد استانی موافق برگزاری حضوری امتحانات نباشد، امتحانات دوره دوم متوسطه نیز به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نوع سنجش دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی به صورت کیفی است، برای سنجش دانش آموزان این اختیار داده شده است که دانش آموزان یک تا دو روز به صورت حضوری در مدارس حاضر شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه جایگاه قم در کنکور سراسری از رتبه ۱۱ در سال ۹۲ به رتبه چهارم در سال ۹۸ ارتقا یافته است گفت: قم طی چهار سال متوالی رتبه اول رشته زبان انگلیسی را در کنکور سراسری کشور کسب کرده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.