راه‌اندازی سامانه پژوهش در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)

شهر بیست/ معاون پژوهش پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) بر ضرورت تلاش برای حرکت در مسیر مسئله‌محوری در عرصه پژوهش تأکید کرد و از راه‌اندازی سامانه پژوهشی در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) به‌منظور توسعه فعالیت‌های هر چه بیشتر پژوهشگران و توجه به امر پژوهش خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی سامانه پژوهش در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)
شناسه : 30171 | انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، دکتر حبیب زمانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) در زمینه مسائل پژوهشی، گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته، راه‌اندازی سامانه پژوهش که به فرایند ثبت تمام مراحل پژوهش از ابتدا تا انتها با ‌سرعت و کیفیت کمک می‌کند.

معاون پژوهش پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) گفت: سوق دادن پژوهشگران به حل مسائل کشور و حل مشکلاتی است که درگیر آن هستیم و نیاز پژوهشی وجود دارد، در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد.

وی افزود: برخی پژوهش‌ها انتزاعی است و اگر انجام هم نشود، دردی را درمان نمی‌کند و ازاین‌رو ما به سمت پژوهش‌های مسئله محور رفته‌ایم و بر این اساس تلاش می‌کنیم.

معاون پژوهش پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) از گسترش تعاملات با دیگر پژوهشگاه‌ها خبر داد و گفت: به‌منظور استفاده از تجربیات دیگر پژوهشگران و همچنین انتقال تجربیات، این تعامل و بازدیدها را انجام می‌دهیم تا بتوانیم در توسعه مسائل پژوهشی کشور سهیم باشیم.

وی با اشاره به آثار پژوهشی مجموعه پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) گفت: با توجه به مأموریتی که داریم درخواست رده‌های کاربر شامل پژوهش‌های نیروهای مسلح در حوزه علوم اسلامی انسانی را انجام می‌دهیم که عمده کارها در مسائل تأمین نیازهای آن‌ها بوده است.

زمانی افزود: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته توجه به دیدگاه‌های راهبردی ولی‌فقیه است که کار پژوهشی انجام و در قالب یک مجله بازخورد پیدا خواهد کرد.

معاون پژوهش پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با تأکید بر اینکه پژوهش‌ها را کاربردی می‌بینیم، گفت: یکی از جدی‌ترین آسیب‌ها این است که پژوهش‌ها یا کارایی نداشته و یا از آن استفاده نمی‌شود که ما در پژوهشگاه سعی کردیم با توجه به طراحی سند و دیدگاه‌های شفاف خواسته‌های کاربرد پژوهش‌ها را دنبال و پی‌ریزی کنیم.

وی گفت: برای پژوهش‌ها علاوه بر ناظر علمی، ناظر سازمانی نیز گذاشته‌شده که به‌درستی کارها رصد شده و بر اساس نیازهای سازمانی که آن مجموعه موردنظر نیاز دارد، پژوهش‌ها را پیش ببریم.

زمانی گفت: همچنین ما مرحله کاربردی سازی پژوهش‌ها را دنبال می‌کنیم که جلسه‌ای با حضور نویسنده و ناظران و مدیران آن سازمان انجام تا بتوانیم کاربردی پیش برویم.

معاون پژوهش پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) بابیان اینکه باید تصمیمات مدیران کشور بر اساس توجه به پژوهش‌ها باشد گفت: راهی به‌غیراز توجه به پژوهش نداریم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.