تدوین مطالعات طرح جامع ترافیک شهر قم نهایی شد/ راه‌اندازی پیست حرفه‌ای دوچرخه‌سواری قم تا ۲۲ بهمن

شهر بیست/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۱۴۰۰ برای طراحی معابر دوچرخه در سطح شهر اشاره کرد و گفت: هفت پیست حرفه‌ای دوچرخه سواری نیز در منطقه هشت و پردیسان در حال اجرا بوده که تا ۲۲ بهمن سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تدوین مطالعات طرح جامع ترافیک شهر قم نهایی شد/ راه‌اندازی پیست حرفه‌ای دوچرخه‌سواری قم تا ۲۲ بهمن
شناسه : 30168 | انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان صبح امروز در نشست خبری که مناسبت روز حمل‌ونقل برگزار شد، به ارائه گزارش از عملکرد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در مدت گذشته بازنگری طرح جامع ترافیک و ترسیم نقشه ۱۰سال آینده شهر قم است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تدوین نهایی ۵۳ جلد طرح جامع ترافیک خبر داده و افزود: ۵۳ جلد از طرح جامع ترافیک با تأیید ناظر پروژه یعنی دانشگاه تهران تحویل شهرداری شده و تصویب نهایی بخش‌های باقی‌مانده به علت شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاده است.

ذاکریان افزایش ضریب ایمنی در ترافیک را یکی از دغدغه‌های شهرداری دانست و تصریح کرد: ۱۴ محور که بیشترین فوتی را چند سال گذشته داشته موردمطالعه قرارگرفته و رفع نقاط حادثه‌خیز آن در دستور کار قرارگرفته است.

وی بازتعریف معابر بر اساس افزایش ایمنی عابران پیاده را مطرح کرد و گفت: مطالعات پیاده راه پیوسته در محلات در حال انجام بوده و اجرای پیاده راه پیوسته در یازده محله کلید خورده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تغییر نگرش خودرو محوری به انسان‌محوری را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری معرفی و بیان کرد: اصلاح آیین‌نامه و ضوابط نیازمند تغییر نگرش مدیران و مردم بوده و بسیار زمان‌بر است.

ذاکریان همکاری با شورای عالی ترافیک در تدوین و بازنگری ضوابط و آیین‌نامه طراحی راه‌های شهری را خاطرنشان کرد و افزود: پس از گذشت دو دهه ضوابط و آیین‌نامه‌ها با رویکرد انسان‌محوری بازنگری شد.

وی ادامه داد: همچنین اصلاح زوایای هندسی تقاطع‌ها و نصب تابلوهای علائم و تابلوهای هدایت مسیر نیز در دستور کار قرارگرفته و تا پایان سال کامل شده بر اساس آلبومی مشخص انجام می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نحوه خط‌کشی و اجرای خطوط و نقوش سطح خیابان‌ها را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: بیش از ۴۰۰ کیلومتر طولی خط‌کشی در سطح شهر انجام‌شده و تمام طراحی‌ها بر اساس آلبومی مشخص به مناطق ابلاغ‌شده است.

ذاکریان تجهیز ۲۳ تقاطع به برق اضطراری را یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در یک سال گذشته عنوان و تصریح کرد: ۲۳ تقاطع به برق اضطراری مجهز شده و هنگام خاموشی با مشکلات ترافیکی روبه‌رو نخواهیم بود.

وی از اجرای طرح جامع دوچرخه‌سواری در شهر قم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای مسیرهای دوچرخه‌سواری با اجرای آن در خیابان شهید صدوقی به سمت میدان مفید آغازشده و پیست دوچرخه‌سواری منطقه دو نیز به بهره‌برداری رسیده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۱۴۰۰ به طراحی معابر دوچرخه در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: هفت پیست حرفه‌ای دوچرخه سواری نیز در منطقه هشت و پردیسان در حال اجرا بوده که تا ۲۲ بهمن سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

ذاکریان خاطرنشان کرد: اجرای سه‌شنبه‌های بدون خودرو با حضور مسئولان و استقبال مردم و افزایش مطالبات مردم برای اجرای مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری و افزایش تردد دوچرخه در شهر اتفاقات فرهنگی قابل‌توجهی است.

وی در ادامه عملکرد سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم را نیز تشریح و تأکید کرد: خریداری ۱۱۰ اتوبوس نو و انجام نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده برنامه‌ای است که در سازمان اتوبوسرانی به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در حال حاضر دو قرارداد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به تعداد ۵۶ دستگاه و ۲۶ دستگاه در حال اجرا بوده و ۱۰ دستگاه از قرارداد نخست تحویل داده‌شده و ۱۰ دستگاه از قرارداد دوم در چند روز آینده تحویل داده می‌شود، قرارداد سوم به تعداد ۵۳ دستگاه نیز در حال انجام است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تصویب خرید پنج هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح نیز اجراشده و مانند سایر طرح‌های حمایتی دولت از ناوگان اتوبوسرانی نیمه‌تمام نماند.

ذاکریان تأخیر مکانیزه شدن پل‌های عابر پیاده را نیز به علت افزایش قیمت‌ها دانست و بیان کرد: سه مرحله مناقصه انجام شد اما کسی شرکت نکرده و با تغییر نحوه اجرای آن در دو مرحله ساخت ۱۳ پل و سپس مکانیزه شدن آن در دستور کار قرار گرفت و پیمانکار مشخص شد.

وی سازمان پایانه‌های شهرداری قم را یکی از سازمان‌های آسیب‌دیده در کرونا معرفی کرد و گفت: ساماندهی فیزیکی پایانه میدان ۷۲ تن که در حوزه اختیارات شهرداری بوده انجام‌شده و ساماندهی پارک‌سوار شمالی و خرمشهر نیز در دستور کار قرارگرفته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ساخت پارکینگ موتورسیکلت به ظرفیت دو هزار موتور در مرکز شهر را نیز یادآور شد و تأکید کرد: ۹۰ پایه دوربین نظارتی در شهر نصب‌شده و به‌زودی دوربین‌ها نصب و راه‌اندازی می‌شود.

ذاکریان پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها را نیز یکی از طرح‌های موفق در حوزه تاکسیرانی دانست و بیان کرد: در حال حاضر نیمی از تاکسی‌ها به سیستم QR و پرداخت الکترونیکی مجهز شده است.

نوشته های مشابه
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
دیدار شهردار قم با مدیرکل بازرسی استان
تقدیر ستاد اقامه نماز از وضعیت نمازخانه‌های بوستان‌های قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.