جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم

شهر بیست/ همزمان با اعلام جدیدترین آمار بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از تخلیه بیماران کرونایی از دو بیمارستان فرقانی و امام رضا(ع) خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم
شناسه : 30136 | انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۳۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۲۴ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۲۰ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۲۳۳ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۵۹ نفر از آنها وخیم است.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از کسانی که تست کرونای آنها مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند.

قدیر اضافه کرد: تست‌های PCR کرونا در آزمایشگاه‌های مرجع استان قم ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی از تهیه ۱۰هزار کیت آزمایشگاهی برای انجام تست‌های سریع خبر داد و افزود: با استفاده از این کیت‌ها، امکان شناسایی بیماران کرونایی در ۳۰ دقیقه فراهم شده که در کنترل این بیماری موثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: این کیت‌ها برای تشخیص بیماران سرپایی استفاده می‌شود، اما برای بیماران بستری همچنان تست‌های PCR انجام می‌شود.

وی رعایت ۸۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها از طرف مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: این مهم باعث شده تا وضعیت ابتلا، تعداد بستری‌ها و مرگ و میر‌ها شیب نزولی پیدا کند.

قدیر افزود: به دلیل رعایت همین موارد، تست‌های مثبت کرونا از ۷۰ درصد به ۳۰درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان از تخلیه بیماران کرونایی از دو بیمارستان فرقانی و امام رضا(ع) خبر داد و گفت: در این دو بیمارستان کمتر از ۲۰ بیمار کرونایی بستری هستند و بستری‌های جدید تنها در دو مرکز اصلی یعنی بیمارستان شهید بهشتی و کامکار صورت می‌گیرد.

قدیر از بیماران غیر کرونایی خواست با اطمینان خاطر به همه بیمارستان‌های غیرکرونایی مراجعه کنند به ویژه بیماران قلبی عروقی، مغزی و خاص که باید همواره تحت نظارت پزشک باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال بر ضرورت کاهش تدریجی محدودیت‌ها تاکید کرد و گفت: سیاست گذاری‌های دولت و همکاری مردم در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا از احتمال افزایش ساعت محدودیت تردد در روز‌های شنبه و یکشنبه (۲۹ و ۳۰ آذر) خبر داد و گفت: ساعت محدودیت تردد‌ها در این دو روز احتمالا از ۲۱ به ۱۸ کاهش خواهد یافت البته باید منتظر نظر ستاد ملی کرونا بود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.