تعرفه عوارض سال ۱۴۰۰ تعیین می‌شود

شهر بیست/ رئیس شورای اسلامی شهر قم یکی از اقداماتی که در سه‌ماهه چهارم سال جاری باید به‌صورت جدی و هدفمند به آن رسیدگی شود، بحث تعیین تعرفه عوارض برای سال ۱۴۰۰ است، گفت: در مورد عوارض به جمع‌بندی‌هایی رسیدیم و امسال فقط برای عوارض تمدید و پایان کار تخفیف داده می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تعرفه عوارض سال ۱۴۰۰ تعیین می‌شود
شناسه : 30116 | انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عبدالله جلالی ظهر دوشنبه در یک‌صد و هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر که در سالن جلسات این شورا برگزار شد اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در سه‌ماهه چهارم سال جاری باید به‌صورت جدی و هدفمند به آن رسیدگی شود، بحث تعیین تعرفه عوارض برای سال ۱۴۰۰ است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: ازآنجایی‌که بر اساس برنامه‌های زمان‌بندی باید اقداماتی صورت گرفته و در نیمه نخست بهمن‌ماه لایحه بودجه منتشر شود، موضوع لایحه تعرفه عوارض به‌طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه با توجه به ابلاغ بخش‌نامه تدوین بودجه سالیانه ۱۴۰۰ شهرداری‌ها ابلاغ باید فرآیندی پیموده و زمان مشخصی برای رسیدگی به بودجه تعیین شود، افزود: امیدواریم لایحه بودجه ۱۴۰۰ به‌موقع واصل شود تا در زمان‌بندی مشخص به تصویب برسد، در این راستا تعادل بخشی و توزیع متوازن منابع و رسیدگی به مناطق کم برخوردار در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم لحاظ شود.

جلالی با تأکید بر اینکه شهرداری اعلام کرده که تمامی این نکات در بودجه ۱۴۰۰ شهر قم مدنظر قرارگرفته است و با نگاه کارشناسی بودجه تدوین می‌شود گفت: اولویت مهم در مدیریت شهری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه در مناطق کم برخوردار است، همچنین باید با توجه به شرایط اقتصادی به بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم منابع محدود در شهر را مدیریت کنیم، دراین‌باره بر اساس تبصره ۹ لایحه بودجه، گزارش دوره‌ای عملکرد و درآمد و هزینه به‌موقع باید ارسال شود.

جلالی با اشاره به اینکه در مورد عوارض نیز به جمع‌بندی‌هایی رسیدیم و امسال فقط برای عوارض تمدید و پایان کار تخفیف داده می‌شود، یادآور شد: امسال شرایط اقتصادی و موقعیت منابع برای شهرداری به‌صورت ویژه است و باید در بحث عوارض، صدور پروانه مانند سال قبل با ۲۰ درصد تخفیف لحاظ کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: یکی از ظرفیت‌هایی که انتظار است در این شرایط اقتصادی در نظر بگیریم تخفیف برای صدور پروانه ساختمانی است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.