قدردانی معاون دادگستری قم از توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی قم/ شهر نیازمند نشاط اجتماعی است

شهر بیست/ سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با بیان اینکه مدیریت شهری به شکل بسیار خوب و غیرقابل‌باوری در حوزه نشاط اجتماعی ورود کرده است، گفت: دین اسلام، ورزش و تفریح را لازم و ضروری می‌شمارد و این بهترین قدم در راستای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قدردانی معاون دادگستری قم از توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی قم/ شهر نیازمند نشاط اجتماعی است
شناسه : 30076 | انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید یزدی در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهری، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) بیان نورانی دارند که شهری که در آن امنیت و نشاط اجتماعی وجود نداشته باشد فایده‌ای ندارد، امنیت که به عهده دستگاه قضایی است و بخش بعدی سرور و نشاط اجتماعی است که شهرداری قم به شکل بسیار خوب و غیرقابل‌باوری برای خود من در این عرصه ورود کرده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم افزود: خدمات گسترده و بسیار چشمگیری در این عرصه انجام‌شده و قدم‌های بلندی در این حوزه برداشته‌شده است، کارهایی که به شکل خوبی اوقات فراغت جوان‌ها را پر بکند و آنها را به سمت تفریحات سالم بکشاند صورت گرفته است.

یزدی افزود: در فرمایشات پیامبر(ص) آمده است که اگر کسی بیکار شد شیطان بیکار نمی‌نشیند و او را به گناه وامی‌دارد اگر ما بتوانیم به این شکل وقت جوانان را با تفریحات بسیار سالم و مفرح پر بکنیم این جوان سراغ جرم  و گناه نمی‌رود و این بهترین قدم در راستای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که اسلام ورزش و تفریح را لازم می‌داند و حتی ضروری می‌شمارد.

یزدی تأکید کرد: نگاه دین به پر کردن اوقات فراغت جوان با ورزش، تفریح و امور مفرح بسیار نگاه زیبایی است و می‌تواند باعث پیشگیری از وقوع جرم شود.

وی تصریح کرد: نکته مهمی که در نگاه گروه شهردار فعلی و مدیریت شهری وجود دارد این است که مباحث تفریحی و ورزشی و امور طبیعی و فرح‌بخش را به مسائل فرهنگی گره‌زده‌اند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم افزود: وقتی کسی وارد باغ پرندگان می‌شود در کنار اینکه درس خداشناسی را از خود همین پرندگان زیبا می‌گیرید دیدن یک روایت زیبا و یک‌جمله‌ای که روح او را با طبیعت و فرهنگ رشد بدهد بسیار ارزشمند است.

یزدی تأکید کرد: سردیس شهدا در شهر می‌تواند یادمان بیاورد که امنیت و سلامت و نشاط اجتماعی که داریم مدیون چه کسانی است و اینکه چه سرو قامتانی خون خودشان را نثار کردند که کشور ما بتواند سرپا بایستد.

وی ادامه داد: تلفیق مباحث فرهنگی و دینی با مباحث فرح بخشی است که نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.