ساماندهی زمین‌های ورزشی بوستان‌ها/ تحویل وسایل ورزشی به مساجد قم پیگیری می‌شود

شهر بیست/ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم از ساماندهی زمین‌های ورزشی روباز در بوستان‌ها و همچنین تحویل وسایل ورزشی به مساجد قم به ترتیب اولویت خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساماندهی زمین‌های ورزشی بوستان‌ها/ تحویل وسایل ورزشی به مساجد قم پیگیری می‌شود
شناسه : 30072 | انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسن مالکی نژاد با اشاره به ضرورت و اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی، فرهنگی و ورزشی در مجموعه مدیریت شهری قم، بیان کرد: پیگیری جدی اطلس فرهنگی در قم یکی از اولویت‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان این که امور روزمره ارجاعی به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر در جلسات هفتگی این کمیسیون پیگیری می‌شود، افزود: طرح ساخت مسجد توسط خیّرین بویژه در بوستان‌هایی که مسجد در اطراف آن‌ها وجود ندارد، از جمله مصوّبات شورای اسلامی شهر است که تحقق آن با پیگیری اعضای کمیسیون دنبال می شود.

مالکی نژاد تصریح کرد: ساماندهی زمین‌های ورزشی روباز در بوستان‌ها در کنار تحویل وسایل ورزشی به مساجد به ترتیب اولویت از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

وی واریز کمک‌های مصوّب در کمیته کمک به مساجد و مراکز فرهنگی را از دیگر برنامه‌های جاری مجموعه مدیریت فرهنگی شهر دانست و گفت: طرح ساخت موزه در منزل شهید محمدرضا شفیعی و امکان برگزاری برنامه‌های روایتگری و دیگر برنامه‌های فرهنگی در کنار بازدید عموم مردم از آن، در ادامه ساخت موزه شهیدان زین‌الدین توسط سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در حال اجراست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: شهید شفیعی از اهالی قم و همان شهیدی است که در سال ۱۳۶۵ به اسارت دشمن درآمد و پس از شکنجه‌های بسیار به شهادت رسید و پیکر مطهرّش پس از ۱۶ سال، سالم به کشور بازگشت.

مالکی نژاد اجرای برنامه های تبلیغی با محتوای فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را در قالب طراحی سازه‌های مختلف در بلوار سردار شهید سلیمانی (ره) از دیگر برنامه‌های فرهنگی مجموعه مدیریت شهری خواند و گفت: شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمان‌های تابعه در تکمیل روند برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان قم نیز نهایت تلاش و همکاری را مبذول داشتند و این همراهی ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: پیگیری نصب تابلوهای فرهنگی و تصاویر شهدا در ورودی‌های شهر قم، پیگیری نامگذاری برخی کوچه‌ها، خیابان‌ها و میدان‌ها به نام مبارک اهل بیت (ع)، نام شهدا و همچنین دیگر نام‌های ارزشی و فرهنگی در کمیته نامگذاری شهرداری و همچنین تسهیل شرایط برای فعالیت فعالان فرهنگی حوزه‌های علمیه و بسیج در بوستان‌های شهر از دیگر برنامه‌های جاری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در ادامه تکمیل نمایشگاه دائمی بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) را در قم و همچنین تکمیل کف سازی باقیمانده از طرح دیوارکشی کوه خضر نبی(ع) را یادآور شد و بیان داشت: تلاش بر این بوده تا شیوع بیماری کرونا خللی در روند این برنامه‌ها نداشته باشد.

مالکی نژاد در عین حال درباره تسهیلات مصوب کرونایی برای سالن‌های ورزشی استان، ابراز کرد: سالن‌های ورزشی با برگزاری کلاس‌های آموزشی، مسابقات ورزشی و همچنین اجاره سانس‌های ورزشی به علاقه‌مندان کسب درآمد داشتند که این فعالیت در شرایط کرونایی تنها به اجاره سالن و فعالیت برخی سانس‌ها و به معنای دیگر به حداکثر یک سوم فعالیت همیشگی محدود شده است، از این رو تصمیم بر این شد تا سالن‌های ورزشی در قم بر اساس نوع فعالیت خود با تسهیلات کرونایی یا کاهش اجاره بها حمایت شوند.

وی افزود: ارائه بسته حمایتی به مستأجران و بهره برداران اماکن ورزشی از مصوّبات شورای اسلامی شهر قم و در حال اجراست.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.