بافت فرسوده مصوب شهر قم ۱۵۸۰ هکتار است/ مقاومت دولت در تصویب افزایش محدوده بافت فرسوده شهرها

شهر بیست/ معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به ۱۵۸۰ هکتار بافت فرسوده مصوب شهرقم، گفت: دولت به دلیل تعهدات ناشی از بافت فرسوده در تصویب افزایش مقیاس این بافت، مقاومت دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بافت فرسوده مصوب شهر قم ۱۵۸۰ هکتار است/ مقاومت دولت در تصویب افزایش محدوده بافت فرسوده شهرها
شناسه : 29973 | انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان با اشاره مقیاس بافت فرسوده شهر قم، اظهار داشت: از ۱۳ هزار هکتار شهر قم که می‌توانیم خدمات و پروانه بدهیم حدوداً ۴ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهر است که از یکی از عناصر فرسودگی مثل ریزدانگی، نفوذناپذیری و عدم مقاومت ساختمان‌ها برخوردار است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم افزود: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت قم در این مساحت ۴ هزار هکتاری ساکن هستند که حداقل خدمات را دریافت می‌کنند.

جانقربان گفت: در بافت‌های قدیمی به دلیل ساختاری که دارند، ارائه خدمات شهری با سختی‌هایی همراه است و از طرفی مناطقی مانند بخش قابل‌توجهی از مناطق دو، شش و سه هم که بعداً توسعه پیداکرده، به‌نوعی ریزدانگی و نفوذناپذیری در آن مترتب است و یکی از شاخصه‌های فرسودگی را دارد.

وی ادامه داد: تا سال ۹۲ بافت مصوب فرسوده قم ۱۰۸۵ هکتار بود که بعدازآن ۲ هزار هکتار از این ۴ هزار هکتار بافت فرسوده قم را برای تصویب به شورای عالی شهرسازی پیشنهاد دادیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح کرد: در سال ۹۷ نهایتاً بعد از چند سال وقفه ۱۵۸۰ هکتار بافت فرسوده قم مصوب شد و با آن ۲ هزار هکتار موافقت نشد و درواقع۵۰۰ هکتار به بافت فرسوده قبلی اضافه شد.

جانقربان در رابطه با مقاومت دولت در تصویب افزایش مقیاس بافت فرسوده شهرها نیز تصریح کرد: دولت‌ها در ازای بافت فرسوده مشوق‌هایی برای نوسازی باید بدهند به همین دلیل نمی‌خواهند مقیاسشان در بافت فرسوده افزایش پیدا کند، به‌خصوص در سال‌های اخیر که هزینه‌های ساخت‌وساز بسیار بالا رفته است دولت به‌راحتی محدوده بافت فرسوده را مصوب نمی‌کند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.