ثبت‌نام ۱۱۰۰ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

شهر بیست/ مدیرکل امور بانوان استانداری قم با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از مناسب‌ترین فعالیت‌های اقتصادی برای بانوان است، گفت: افراد متقاضی نباید زیر پوشش بیمه هیچ کارفرما و حمایت ارگان خاصی باشند و سن آنها باید بین ۱۸ تا ۵۵ سال باشد که در صورت دارا بودن شرایط در سامانه www.inhb.ir ثبت‌نام می‌کنند و از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ثبت‌نام ۱۱۰۰ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
شناسه : 29925 | انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، صدیقه صدیق دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در سالن امام حسن استانداری قم از اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار خبر داد و اظهار کرد: این طرح مبتنی بر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بود که بر اساس قانون ۸۰  برنامه ششم توسعه با همکاری وزارت کار و جهاد دانشگاهی از اردیبهشت ۹۸ کلید خورد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در ۲۴ استان برای ۶ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار اجرایی شد که شناسایی مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر استان و فرصت‌های مبتنی بر بازار یکی از مراحل این طرح بود.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به بحث توانمندسازی در این طرح گفت: بر این اساس باید توان‌سنجی صورت می‌گرفت و افراد در گروه‌های مختلف دسته‌بندی می‌شدند و شبکه‌سازی برای پایدار سازی مشاغل در این طرح انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه طرح سال جاری تنها شامل زنان سرپرست خانوار نیست، گفت: بر این اساس جنسیت در آنها مطرح نیست ولی به طور معمول ۶۰ تا ۷۰ درصد این مشاغل بانوان هستند.

صدیق عنوان کرد: با تجربه‌ای که جهاد دانشگاهی به دست آورده امسال مکلف شده که در استان قم برای هزار و ۵۰۰ نفر توانمندسازی تا اتصال به بازار کار را با همکاری همه دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت پیشران‌های موفق در دستور کار داشته باشد.

وی با اشاره به مراحل ثبت‌نام در این طرح و شرایط افراد متقاضی گفت: افراد متقاضی نباید زیر پوشش بیمه هیچ کارفرما و حمایت ارگان خاصی باشند و سن آنها باید بین ۱۸ تا ۵۵ سال باشد که در صورت دارا بودن شرایط در سامانه www.inhb.ir  ثبت‌نام می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم خاطرنشان کرد: اکنون هزار و ۱۰۰ نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند ولی کسانی که مهارتی ندارند یا مهارتی دارند که باید تقویت شود لازم است در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی با بحث قداست و حفظ جایگاه خانواده منطبق و هماهنگ است، گفت: این مشاغل یکی از مناسب‌ترین فعالیت‌های اقتصادی برای بانوان است.

صدیق با اشاره به بحث هم‌اندیشی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های امور اجرایی گفت: ۹۰ دستگاه، دانشگاه و مرکز و نهاد در این مجمع عضویت دارند و کمیته‌های تخصصی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این بخش در حال راه‌اندازی است.

وی یادآور شد: در راستای اجرایی‌سازی سند ارتقای وضعیت زنان استان چند کارگروه تخصصی شکل گرفته است که در راستای مشارکت سیاسی، اقتصادی و سلامت فعالیت دارند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در آگاه‌سازی افکار عمومی ادامه داد: برخی از افراد از خدمات و تسهیلات و مراکزی که برای حمایت از آنها شکل گرفته و قوانین موجود در حمایت از خانواده، کودکان و زنان و قشر آسیب پذیر جامعه بی‌اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه با شیوع بحث کرونا اولویت‌ها تغییر پیدا کرد، گفت: اولویت نخست کمک به خانواده‌ها در بحث کرونا شد تا پایداری، نشاط و شادابی خانواده حفظ شود که در این بخش کارگاه‌های تولیدی ماسک راه‌اندازی شد.

صدیق از تشکیل کمیته خانواده ستاد مردمی مقابله با کرونا خبر داد و افزود: تلاش شد تا از خانواده‌های آسیب دیده از کرونا حمایت شود و نخستین استانی بودیم که کار دلجویی از خانواده‌ها را انجام داد و پیام تسلیت با امضای ائمه جمعه استان و استاندار همراه بسته تکریم به نشانه همدردی و دلجویی بین خانواده‌ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه بحث آسیب‌های اقتصادی خانوارها در این مدت جدی بود، گفت: در زمینه معیشت که مرتبط با مباحث فرهنگی و نشاط خانواده است ورود پیدا کردیم و تا حد امکان کمک کردیم تا مشکل افراد کاهش پیدا کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به مشاهده این رویکرد در بسیاری از ارگان‌ها گفت: مساجد، قرارگاه خاتم و اداره کل اوقاف و امور خیریه در زمینه راه اندازی کارگاه و کمک معیشت خانواده‌ها ورود پیدا کرده است. این کارگاه‌ها در راستای شکل‌گیری کارگاه‌های تولیدی و تأمین هزینه خانوار ایجاد شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.