پیش‌بینی بودجه مناسب برای به‌روزرسانی امکانات آتش‌نشانی قم

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: با توجه به هزینه‌های بالای خریداری امکانات آتش‌نشانی، تهیه این حجم از تجهیزات از توان شهرداری خارج است و باید مدیریت استان در این زمینه کمک‌حال شهرداری باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیش‌بینی بودجه مناسب برای به‌روزرسانی امکانات آتش‌نشانی قم
شناسه : 29872 | انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی قم، اظهار داشت: مجهز کردن آتش‌نشانی به تجهیزات جدید و به‌روز و هم‌چنین نیروی جدید و جوان تازه دوره دیده در برنامه‌های شهرداری پیش‌بینی‌شده است و بودجه و برنامه مطلوبی برای ارتقای آتش‌نشانی قم در نظر گرفته‌شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه خوشبختانه هم در سال گذشته و در سال جاری برای تکمیل ماشین‌آلات و هم‌چنین سایر تجهیزات آتش‌نشانی تلاش خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: شهرداری در این زمینه ورود خوبی داشته ولی با توجه به هزینه‌های بالای خریداری این امکانات، تهیه این حجم از تجهیزات از توان شهرداری خارج است.

به گفته سامع، تجهیزات فردی و تجهیزات مطلوب برای عملیات خاص مانند ارتفاع، آب و جاده و آتش سوزی‌های خاص برای آتش‌نشانان در برنامه شهرداری دیده است و توجه به این اقدامات جزء اولویت‌های کاری شهرداری بوده و تا پایان سال ۹۹ هم ادامه می‌یابد.

وی توجه ویژه به نیروی انسانی و پرسنل خدوم در آتش‌نشانی را مورد توجه قرار داد و افزود: بیش از ۵۰ نیروی جدید آموزش دیده در ماه گذشته به عوامل آتش‌نشانی قم پیوستند که برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش نیروی انسانی موردنظر و آموزش تخصصی آنان برای خدمت‌رسانی به مردم در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه با ورود آتش‌نشانان جدید تجهیزات جدیدی هم باید در اختیار آن‌ها قرار گیرد، یادآور شد: باید در زمینه به‌روز رسانی تجهیزات آتش‌نشانی بودجه‌های مطلوبی اختصاص دهیم که برای سال ۱۴۰۰ برنامه و بودجه مطلوبی برای ارتقای خدمات آتش‌نشانی قم در نظر داریم.

سامع با اشاره به هزینه‌های بالای خریداری تجهیزات آتش‌نشانی عنوان کرد: شهر قم از شهرهای بلندمرتبه قم است و امروز خریداری یک نردبان بلندمرتبه بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد که شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند این منابع را تأمین کند و نیاز است مدیریت استان و مدیریت بحران استان کمک‌حال شهرداری باشند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات فردی یک آتش‌نشان امروز به حدود یکصد میلیون تومان رسیده است که با توجه به تک شهر بودن قم و ارائه خدمات به خارج از شهر نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف برای تهیه و به‌روزرسانی تجهیزات هستیم.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.