رهاسازی پرندگان وحشی در دامان طبیعت قم

شهر بیست/ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تعدادی از پرندگان وحشی از گونه‌های مختلف به مناسبت روز جهانی خاک در دامان طبیعت رهاسازی شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رهاسازی پرندگان وحشی در دامان طبیعت قم
شناسه : 29799 | انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدرضا عابدی مقدم در سخنانی اظهار داشت: به مناسبت روز ۱۵ آذرماه روز جهانی خاک با شعار «خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم»، ۸ پرنده وحشی از گونه های مختلف آبزی، کنار آبزی و شکاری در زیستگاه خود رها شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد از پرندگان توسط شهروندان به اداره کل محیط زیست تحویل داده شده و یا از متخلفان کشف و ضبط شده اند، خاطرنشان کرد: این پرندگان وحشی شامل ۲ عدد چنگر معمولی، ۲ عدد فلامینگو، یک عدد درنا، یک عدد یلوه آبی و یک عدد سارگپه پابلند بودند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: ۳ عدد دلیجه معمولی، یک عدد جغد شاخدار و ۲ عدد سارگپه پابلند نیز که نیاز به تیمار و رسیدگی بیشتری داشتند، توسط یکی از دوستداران طبیعت در حال نگهداری بوده و به محض آمادگی برای رهاسازی، این کار انجام خواهد شد.

وی از همکاری و مشارکت نیروهای انتظامی و آتش نشانی در کشف و برخورد با تخلفات زیست محیطی و نجات و زنده گیری حیات وحش قدردانی کرد و گفت: بدون تردید حفاظت اصولی و هوشمندانه از گونه های مختلف گیاهی و جانوری، نیازمندی همکاری، مشارکت و تعامل همه مردم و مسؤولان است.

عابدی در پایان خواستار رسیدگی و مهربانی هرچه بیشتر مردم فهیم استان قم با طبیعت و جانوران وحشی به ویژه در روزهای سرد سال شد و گفت: شهروندان می توانند گزارش های خود مبنی بر نگهداری، شکار و صید و خرید و فروش غیرقانونی جانوران وحشی را با شماره تلفن های ۳۲۶۰۲۹۸۱ و ۳۶۲۰۷۲۹۹ در میان بگذارند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.