۸ بوستان قم ویژه معلولان مناسب‌سازی می‌شود/ ارائه پیشنهاد افزایش بودجه برای مناسب‌سازی شهر قم

شهر بیست/ مدیرکل طرح‌های توسعه‌ای و مناسب‌سازی محیط شهری قم گفت: ۸ بوستان سطح شهر به طور آزمایشی برای معلولان مناسب‌سازی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۸ بوستان قم ویژه معلولان مناسب‌سازی می‌شود/ ارائه پیشنهاد افزایش بودجه برای مناسب‌سازی شهر قم
شناسه : 29736 | انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن صادقی امینی با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی معابر برای معلولان اظهار داشت: معاونت شهرسازی کلان‌شهرها متولی مناسب‌سازی در مجموعه شهرداری‌ها هستند و اخیراً موضوع نیز در ستاد ملی مناسب‌سازی تأکید شده است.

مدیرکل طرح‌های توسعه‌ای و مناسب‌سازی محیط شهری قم با بیان اینکه هرچند مناسب‌سازی بحثی بین بخشی است و دراین‌باره گام‌هایی در قم برداشته شده است، افزود: سال قبل قم در جشنواره شهید رجایی رتبه نخست را در مناسب‌سازی در سطح کشور کسب کرد ولی فاصله با وضعیت ایده آل داریم و اقداماتی که مجموعه شهرداری انجام داده است باید تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: بودجه عمرانی شهرداری چند سال است که در طراحی پیاده‌روها و مناسب‌سازی هزینه می‌شود و طراحی در همه پیاده‌روهای احداثی در چند سال اخیر مورد توجه است، مثلاً رمپ رودخانه در مقابل حرم و پله‌برقی آن یکی از نمونه‌های کارهای قبلی است.

صادقی امینی با تأکید بر اینکه به مدت دو سال از سال ۹۷ ردیف بودجه اختصاصی را در کلیه مناطق ۸ گانه شهرداری متناسب با مناسب‌سازی در نظر گرفتیم، ابراز کرد: مناسب‌سازی معابر با رقم ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ آغاز شد و برای احصای ایرادات موضوعی که در جلسات مناسب‌سازی و در تعامل با انجمن‌های مردم‌نهاد معلولان مطرح شد تقاضا کردیم این ایرادات در سطح شهر را در کانال توسعه شهری به‌صورت تصویری ارسال کنند.

وی عنوان کرد: از طریق این بودجه ایرادات به تناسب مناطق ۸ گانه رفع می‌شود که امسال نیز پیشنهاد افزایش بودجه داریم که امیدواریم با همکاری کمیسیون‌های شهرسازی و حمل‌ونقل شورا امسال در بودجه مناطق به تصویب برسد.

مدیرکل طرح‌های توسعه‌ای و مناسب‌سازی محیط شهری قم خاطرنشان کرد: سال گذشته نقشه توزیع مکانی معلولان و جانبازان قم را با همراهی بهزیستی و بنیاد شهید تهیه کردیم و پراکنش وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسانی را در نقشه آوردیم که حرکت خوبی در هدفمندسازی بودجه در جهت هزینه کرد مناسب‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبات ستاد مناسب‌سازی که هر سه ماه یک‌بار به‌صورت فصلی برگزار می‌شود منطقه مناسب‌سازی به‌عنوان پایلوت در منطقه ۷ تعیین شد، اضافه کرد: امیدواریم دستگاه‌ها وظایف خود را در این زمینه انجام دهند، همچنین در جهت مناسب‌سازی ۸ بوستان اعلام آمادگی کردیم و در ستاد مناسب‌سازی مورد تأکید معاونت عمرانی قرار گرفت.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.