مناسب‌سازی ۱۰۲ دستگاه اتوبوس قم ویژه معلولان

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم گفت: ۱۰۲ دستگاه اتوبوس جدید خریداری‌شده در قم دارای رمپ ورودی ویژه معلولان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مناسب‌سازی ۱۰۲ دستگاه اتوبوس قم ویژه معلولان
شناسه : 29734 | انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک با گرامیداشت روز جهانی معلولان با اشاره به اهمیت توجه به این قشر از جامعه اظهار داشت: در خریدهای اخیر ناوگان اتوبوسرانی، این اتوبوس‌ها به‌طورکلی فاقد پله بوده و سامانه‌ای در آن تعبیه‌شده که در ایستگاه‌های اتوبوس برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۲ دستگاه اتوبوس جدید خریداری‌شده در قم دارای رمپ ورودی ویژه معلولان است، تصریح کرد: در واقع ۶۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی مجهز به رمپ ورودی است و همه افراد می‌توانند از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و سرپرست سازمان تاکسیرانی قم ابراز کرد: پل‌های عابر پیاده نیز به سمت مناسب‌سازی در حرکت است و نخستین پل به طور آزمایشی در خیابان عمار یاسر تقاطع طالقانی به آسانسور مجهز شد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه سایر پل‌ها نیز به نصب آسانسور نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا در سال جاری ۱۳ پل عابر پیاده مجهز به آسانسور در سطح شهر قم نصب می‌شود.

نیک عنوان کرد: این پل‌ها فاقد پله‌برقی است و قابلیت‌های بهتری نسبت به دیگر پل‌های عابر پیاده دارد و با توجه به نصب آسانسور سالمندان و همچنین مادرانی که کالسکه فرزند همراه داشته می‌توانند بهتر از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی در سطح شهر گفت: علاوه بر این ۱۰۲ دستگاه ایستگاه جدید دارای رمپ ورودی ویژه تردد ویلچر معلولان، در دو خیابان آیت‌الله طالقانی و ۱۹ دی ایستگاه‌ها به رمپ معلولین مجهز شده و در سایر ایستگاه‌ها نیز ایجاد این تسهیلات برای معلولین در دست اقدام است تا مشکل تردد در اتوبوس‌های قبلی که فاقد استانداردهای لازم هستند را برطرف کنیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.