وجود بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پرونده تملک در منطقه سه

شهر بیست/ مدیر منطقه سه شهرداری قم از تملک به عنوان یکی از مشکلات شهرداری این منطقه خبر داد و گفت: در حال حاضر سه پرونده تملک با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در منطقه سه در جریان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پرونده تملک در منطقه سه
شناسه : 29471 | انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی از اجرای پروژه‌های عمرانی به عنوان یکی از چالش‌های پیش رو توسعه شهری عنوان کرد و اظهار داشت: در اجرای پروژه‌های عمرانی، تملک و هزینه‌های بالای آن یکی از بخش‌های مهم و زمان‌بر در اجرای پروژه است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم افزود: پارکینگ خیابان امام در مرحله تملک بوده و برای آماده‌سازی پارکینگ، ۱۱ پلاک باید خریداری شود که تا امروز ۳ پلاک خریداری قطعی شده و سه پلاک دیگر در مرحله مذاکره است.

روحانی، قیمت‌گذاری و توافق با شهروندان را مهم‌ترین مرحله و موضوعی زمان‌بر دانست و تصریح کرد: در ساخت پارکینگ خیابان امام خمینی(ره)، ورود اعضای شورای شهر و قیمت‌گذاری دوباره بسیار کمک‌کننده بوده است.

وی با ابراز تأسف از بلاتکلیفی پروژه تقاطع خیابان امام خمینی(ره) کیوانفر، بیان کرد: تملک این پروژه در حال انجام بوده اما متأسفانه اصل پروژه بلاتکلیف بوده و هنوز تصمیم‌گیری قاطعی درباره اجرای این پروژه گرفته نشده است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم، اعتبار تملک خیابان زینبیه(س) را یک میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ردیف بودجه تملک این پروژه کامل شده و تملک آن انجام‌شده و تملک ایستگاهA 10 مترو واقع در خیابان امامزاده ابراهیم نیز با ۶ پلاک و خرید سه پلاک به‌صورت قطعی در حال انجام است.

روحانی، مشکلات تملک در منطقه سه را بیش از سایر مناطق دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه پرونده بزرگ تملک در منطقه سه وجود دارد که دو مورد آن در دادگاه حل‌شده و یک مورد در جریان است.

وی ادامه داد: یکی از پرونده‌ها به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به توافق رسیده و ردیف بودجه آن در شورای اسلامی شهر قم در حال اصلاح بوده و پرونده دوم نیز که ۴۰ هزار متر از بوستان فدک است در مراحل نهایی و توافق قرار دارد.

مدیر منطقه سه شهرداری قم آخرین پرونده تملک منطقه سه در دادگاه را تشریح کرد و گفت: موقوفه حاج باقر حمامی نیز در دادگاه در حال بررسی بوده و امیدواریم بتوانیم با مالک آن به توافق رسیده و مشکلات تملک در این منطقه ساماندهی شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.