جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم

شهر بیست/ جدیدترین آمار بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی قم اعلام شد و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در حال حاضر استان از نظر میزان بیماران بستری، در رتبه بیست و دوم کشوری قرار دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم
شناسه : 29455 | انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۷۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۴۸ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۴۴ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۴۳۸ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۹۴ نفر از آنها وخیم است.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۸ نفر از کسانی که تست کرونای آنها مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند.

قدیر همچنین گفت: وضعیت استان قم ازنظر کرونا، یک وضعیت با ثبات نسبی ولی شکننده است و تصور اینکه چون آمار کرونایی ها کمتر شده، پس قم آسیب‌پذیری کمتری دارد، اشتباه است.

وی تصریح کرد: متاسفانه روزانه به‌طور متوسط متأسفانه ۸ تا ۱۰ نفر از همشهریان عزیزمان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند و خانواده‌ها عزادار و داغدار می‌شوند.

وی تأکید کرد: وضعیت کنترل و پیشگیری از کرونا در قم کاملاً شکننده است و اگر کمترین بی‌توجهی صورت گیرد، بار دیگر با اوج گیری این ویروس آن‌هم در فصل زمستان روبه‌رو خواهیم شد.

قدیر با انتقاد از برخی دستگاه‌های استان گفت: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها مبارزه و مقابله با کرونا را اولویت اول کاری خود قرار نداده و رفتارهایی انجام می‌دهند که نگران‌کننده و غیرقابل قبول است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طبق دستور مقام معظم رهبری همه وظیفه‌داریم که به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کنیم و این یک وظیفه شرعی، دینی و مدنی است.

وی با اشاره به ارائه خدمات به بیماران گفت: تمامی تلاش همکاران بنده بر این بوده که خدمات سلامت به‌صورت عادلانه و مبتنی بر حفظ کرامت و ارزش های والای انسانی ارائه شود و بر همین اساس، حداکثر خدمات به بیماران عزیز داده شده است.

قدیر با اشاره به برخی شائبه‌های مطرح‌شده در خصوص رنگ‌بندی وضعیت استان‌ها گفت: این امر بر اساس شاخص های متعددی است که با بررسی‌ ها و نظر وزارت بهداشت انجام می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی هیچ‌گونه اختیاری در تعیین و تغییر رنگ‌بندی‌ها ندارد.

وی تأکید کرد: تعیین محدودیت های اقشار مختلف و اصناف توسط ستاد ملی مبارزه با کروناست و در استان‌ها فقط آن‌ها اجرایی می‌ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر قم ازنظر میزان بیماران بستری مبتلا و مشکوک به کرونا، در رتبه بیست و دوم کشوری است و اگر قرار به تغییر رنگ کرونایی قم از قرمز به دیگر رنگ‌ها باشیم، توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.