در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

آغاز بازسازی سالن سینما تربیت قم

شهر بیست/ مدیر سینما تربیت قم از آغاز بازسازی سالن این سینمای قدیمی و خاطره‌انگیز قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز بازسازی سالن سینما تربیت قم
شناسه : 29401 | انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸   پرینت

علی محمدی مدیر سینما تربیت قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به تعطیلی این سینما از زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به تداوم وضعیت قرمز کرونایی و تعطیلی سینماها، از اواخر سال گذشته تصمیم گرفتیم سالن سینما را بازسازی کنیم.

وی به میزبانی سینما تربیت قم طی دوسال گذشته از جشنواره‌ فیلم فجر اشاره کرد و گفت: در حین برگزاری جشنواره سال گذشته، انتقاداتی نسبت به کیفیت سینما می‌شد که درست بود. ما از دو سال قبل که مدیریت این سینما را عهده‌دار شدیم، نمای ساختمان و ورودی سالن و صندلی‌ها را نوسازی کردیم.

مدیر سینما تربیت قم با تأکید بر اینکه سالن سینما نیز نیازمند نوسازی بود، گفت: نوسازی این سینما از ۵۰ روز قبل آغاز شده و در این مدت عملیات کف‌سازی و شیب‌بندی انجام شد و به اندازه یک‌ونیم متر از سالن اصلی بالا آمد.

محمدی همچنین از آکوستیک کردن سالن سینما تربیت خبر داد و گفت: این امکان از آثار نامطلوب بازتاب صدا در سالن و از ورود و خروج صدا به داخل محیط جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: به گفته کارشناسان، پرده سینما نیاز به تعویض ندارد و برای صوت دالبی دیجیتال نیز جانمایی خواهیم کرد تا در صورت تأمین بودجه کافی، سینما را مجهز به صوت دالبی کنیم.

مدیر سینما تربیت قم با بیان اینکه نور سالن سینما اصلاح و کف‌پوش سالن نیز تعویض می‌شود، افزود: صندلی‌های جدید در بالکن طبقه دوم سینما نصب خواهد شد اما صندلی‌های سالن طبقه همکف، قابلیت استفاده دارد.

محمدی تصریح کرد: سالن سینما تربیت پیش از نوسازی، ۴۰۰ صندلی داشت که با توجه به اصلاح شیب سالن سینما و استانداردسازی فواصل میان صندلی‌ها و ردیف‌ها با ۳۵۰ صندلی میزبان علاقه‌مندان به سینما خواهد بود.

وی افزود: در صورتی که منابع مالی تأمین شود، لابی سالن سینما نیز بازسازی خواهد شد.

مدیر سینما تربیت در رابطه با زمان پایان عملیات بازسازی سالن سینما هم گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان بهمن ماه، سالن سینما نوسازی شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.