پیشرفت مطلوب عملیات عمرانی طرح اقدام ملی مسکن در قم

شهر بیست/ مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در مجموع وضعیت عملیات عمرانی ساخت‌وساز طرح اقدام ملی مسکن استان قم مناسب و از سرعت و پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشرفت مطلوب عملیات عمرانی طرح اقدام ملی مسکن در قم
شناسه : 29397 | انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، حسن صبوری در این زمینه افزود: در مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم، چهار هزار و ۴۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این میان بیش از ۲ هزار واحد مسکونی توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مجموع بنیاد مسکن استان ذیل تعهدات خود، در ۶ پروژه و یک محله عملیات ساخت و احداث واحدهای مسکونی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون ۶ که در مرحله سقف طبقه سوم است از جمله این پروژه‌هاست.

صبوری بیان کرد: پروژه ۹۶ واحدی زیتون هفت و هشت در مرحله اسکلت و ۲۵۶ واحدی زیتون ۹ و ۱۰ در مرحله فونداسیون هستند.

وی با بیان این‌که زیتون ۱۱ در مرحله اخذ پروانه است، خاطرنشان کرد: به‌زودی عملیات عمرانی این پروژه ۸۴ واحدی آغاز خواهد شد.

وی گفت: در محله ۱۰ نیز که استعداد ساخت حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی دارد، عملیات آماده‌سازی در حال انجام است و به‌زودی وارد فاز ساخت و ساز و فونداسیون خواهیم شد و متقاضیان از این بابت نگران نباشند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به انجام مراسم قرعه‌کشی در ماه گذشته، اضافه کرد: این قرعه‌کشی بین متقاضیان با حداقل واریز ۴۰ میلیون تومان بوده که این دسته از افراد به پروژه‌های طرح اقدام ملی متصل شدند و هیچ متقاضی بلاتکلیفی نداریم.

وی در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای دیگر استان نیز بیان کرد: در شهر کهک واگذاری زمین به بنیاد مسکن انجام و طراحی آن آغاز شده است؛ در شهرهای قنوات، دستجرد و جعفریه نیز در مرحله واگذاری زمین به بنیاد مسکن هستیم.

وی خاطر نشان کرد: عملیات عمرانی و ساخت و ساز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن سایر شهرهای استان نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

صبوری در خصوص تعهدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، گفت: این ستاد در اراضی ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد پردیسان ۲ هزار واحد مسکونی خواهد ساخت که در حال حاضر در مرحله عقد تفاهم‌نامه و قرارداد با این ستاد هستیم.

به گفته وی، هم‌اکنون فرآیند پالایش ۳۷۹۵ متقاضی توسط بنیاد مسکن استان انجام شده است و در این بین ۲۴۷۹ متقاضی، تایید نهایی شده‌اند.

وی افزود: برای ۲ هزار و۴۵۸ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و ۲ هزار و ۱۲۰ نفر از آن‌ها واریز وجه داشته‌اند که افزون بر ۹۷ میلیارد تومان آورده این افراد بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم در پایان خاطرنشان کرد: آورده هر متقاضی صرفا برای همان پروژه‌ای که معرفی و متصل شده تخصیص می‌یابد و گمانه‌زنی در خصوص تخصیص آورده متقاضیان به برخی دیگر از پروژه‌ها از اساس اشتباه و غلط است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.