وجود ۱۸ بوستان در منطقه هفت قم

شهر بیست/ مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به پایین بودن سرانه فضای سبز این منطقه، گفت: با توجه به شرایط منطقه و تراکم بالای بافت، امکان احداث فضاهای جدید مانند مناطق دیگر به راحتی وجود ندارد و به همین دلیل اولویت با بهسازی و استفاده بهینه از فضاهای موجود است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود ۱۸ بوستان در منطقه هفت قم
شناسه : 29367 | انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر با اشاره به وضعیت فضای سبز منطقه، تأکید کرد: در حال حاضر ۱۸ بوستان در سطح منطقه وجود دارد که همگی یا بهسازی شده اند یا در صف بهسازی قرار دارند.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به پایین‌تر بودن سرانه فضای سبز منطقه که بافت شهری اطراف حرم مطهر را شامل می‌شود، تصریح کرد: سرانه فضای سبز در منطقه هفت به ازای هر شهروند ۴ متر و ۸۵ سانت است که به دلیل تراکم بنا در این منطقه به نسبت شهر قم سرانه پایینی است.

متین فر افزود: سرانه بوستان‌های تفریحی نسبت به شهر قم وضعیت خوبی دارد اما چون منطقه ۷ فضای سبز جنگلی ندارد، سرانه‌اش در فضای سبز شهری خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به بافت متراکم منطقه هفت، اظهار داشت: با توجه به شرایط منطقه و تراکم بالای بافت، امکان احداث فضاهای جدید مانند مناطق دیگر به راحتی وجود ندارد و به همین دلیل اولویت با بهسازی و استفاده بهینه از فضاهای موجود است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اینکه کمبود زمین در منطقه هفت شرایط اجرای پروژه‌ها را متفاوت کرده است، افزود: حفظ وضعیت موجود و بهبود شرایط با استفاده از ساماندهی فضاها رسالت اولیه ما در منطقه هفت است که یکی از مهم ترین آنها بهسازی فضای سبز است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.