ابلاغ سیاست‌های حمایتی برای ساخت‌وساز اطراف حرم مطهر

شهر بیست/ مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم از ابلاغ سیاست‌های حمایتی صندوق سرمایه‌گذاری طرح‌های حرم مطهر به شهر قم خبر داد و به تشریح شرایط اعطای تسهیلات کم‌بهره برای پروژه های نوسازی و محرک توسعه بافت پیرامون حرم مطهر پرداخت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ابلاغ سیاست‌های حمایتی برای ساخت‌وساز اطراف حرم مطهر
شناسه : 29281 | انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن صادقی امینی به ابلاغیه صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر اشاره کرد و گفت: بر اساس این ابلاغیه، ساخت و ساز در بافت پیرامون حرم مطهر مشمول حمایت خواهد شد.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با اشاره به جزئیات این طرح حمایتی، افزود: اعطای تسهیلات کم بهره نوسازی واحدمسکونی به میزان ۱۴۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله (۳۶ ماه دوره مشارکت ساخت و ۸۴ ماه دوره فروش اقساطی) از طریق شعب منتخب بانک توسعه تعاون از جمله این حمایت‌هاست که ساکنان و مالکان اطراف حرم مطهر می‌توانند از آن بهره بگیرند.

به گفته صادقی امینی، این صندوق تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی و کمیته امداد دارد که بر مبنای آن یارانه سود به مددجویان تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین تسهیلات کم بهره برای پروژه های نوسازی و محرک توسعه در بافت پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا سقف ۱۰۵۰میلیارد ریال از طریق شعب منتخب بانک توسعه تعاون در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم گفت: تفاهم‌نامه با صندوق احیاء وزارت میراث فرهنگی و … به منظور معرفی مالکین و سرمایه‌گذاران برای احیاء و مرمت ابنیه تاریخی و واجد ارزش پیرامون حرم مطهر برای تغییر کاربری، پروانه فعالیت و دریافت تسهیلات ارزان قیمت نیز شکل گرفته که مردم قم از این ظرفیت هم می‌توانند استفاده کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.