آموزش راهکارهای خرید هوشمندانه در فروشگاه‌ها

شهر بیست/ سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: آموزش‌های محیطی با موضوع مدیریت پسماند و محوریت خرید هوشمندانه در فروشگاه‌های شهر ارائه می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آموزش راهکارهای خرید هوشمندانه در فروشگاه‌ها
شناسه : 29140 | انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به اجتناب از تولید پسماند و کاهش در مبدأ، اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی با موضوع اجتناب از تولید پسماند باید برای سطوح مختلف جامعه اجرا شود که شامل مواردی مانند، آموزش شهروندی در زمینه نحوه استفاده مجدد از محصولات، خرید به صورت فله‌ای و انتخاب اجناس با بسته‌بندی قابل بازیافت است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان میادین و میوه و و تره بار شهرداری قم، فروشگاه‌های همشهری در مرحله اول آموزش قرار دارند و ارائه آموزش در دیگر فروشگاه‌ها نیز در ادامه صورت می‌پذیرد.

میرابراهیمی یادآور شد: آموزش‌های محیطی یکی از موثرترین نوع آموزش‌هاست که به بالا بردن سطح آگاهی عموم مردم و مشاغل تمرکز دارند.

وی اضافه کرد: کاهش یا جلوگیری از تولید پسماند یا انحراف آن از مسیر جریان پسماند با استفاده از روش‌هایی هوشمندانه در مرحله تولید یا مصرف محصولات نظیر بازیافت، استفاده مجدد، افزایش عمر مفید محصولات و نظایر آن توسط تولید کنندگان و مصرف کنندگان کالا امکان‌پذیر است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به تاثیرگذاری ارائه راهکار از طریق آموزش به شهروندان، تصریح کرد: این راهکارها با هدف تغییر رفتار در تصمیم‌سازی با ارائه آگاهی از تکنیک‌های اجتناب از تولید پسماند و دیگر برنامه‌های آموزشی صورت می‌پذیرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.