فضای مجازی فرصتی برای آموزش‌های ترافیکی به شهروندان

شهر بیست/ سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر تأثیر آموزش در ارتقای فرهنگ ترافیک گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم فعالیت اتوبوس آموزشی، آموزش‌ها در فضای مجازی و همچنین با نصب بنر در سطح شهر ارائه می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فضای مجازی فرصتی برای آموزش‌های ترافیکی به شهروندان
شناسه : 29132 | انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهردار قم، علی نیک با تأکید بر اهمیت آموزش در ارتقای فرهنگ شهروندی، اظهار داشت: آموزش مهم‌ترین رکن در افزایش فرهنگ شهروندی بوده و باید به این مهم توجه لازم شود.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، یکی از مشکلات شهر قم را عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از طرف راکبان موتورسواران دانست و افزود: متأسفانه بیشترین تصادفات در قم را موتورسواران به خود اختصاص داده و در صورت رعایت نکات ایمنی شاهد کاهش چشمگیر این تصادفات هستیم.

نیک با ابراز تأسف از شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: متأسفانه هم‌زمان با شروع به کار اتوبوس آموزش ترافیک اپیدمی ویروس کرونا در قم به‌صورت رسمی تأییدشده و برنامه‌های آموزش ترافیک متوقف شد.

وی نحوه ارائه آموزش در اتوبوس را تشریح کرد و گفت: اتوبوس به‌صورت سیار در سطح شهر تردد کرده و هرروز در تقاطعی آموزش‌های لازم را به راکبان موتورسواری که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کردند، ارائه می‌داد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در هر کلاس آموزشی ۲۰ موتورسوار تمام نکات ایمنی را در قالب فیلم و بروشور آموزش می‌گرفتند که با شیوع ویروس کرونا دیگر امکان برگزاری این بنرامه وجود ندارد.

نیک فضای مجازی را فرصتی برای حفظ ارتباط با شهروندان و ارائه آموزش‌های ترافیکی به کودکان و نوجوانان و همچنین بزرگ‌سالان دانست و تأکید کرد: بدون ارائه آموزش‌های لازم نمی‌توانیم انتظار رفتاری مناسب و ایمن را از شهروندان در حوزه ترافیک داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با نصب بنر و توزیع بروشورهای آموزشی، آموزش‌های لازم با موضوع رانندگی بین خطوط و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.