استقبال شهروندان پردیسان از احداث بوستان‌های چند هکتاری/ تله‌سیژ آماده بهره‌برداری است

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه بوستان‌های محلی در پردیسان ابر بوستان محسوب می‌شوند، گفت: احداث بوستان‌های چند هکتاری در محله‌های مختلف پردیسان با استقبال شهروندان این منطقه مواجه شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استقبال شهروندان پردیسان از احداث بوستان‌های چند هکتاری/ تله‌سیژ آماده بهره‌برداری است
شناسه : 28949 | انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در آیین افتتاح بوستان کتاب که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در محله سه مسکن مهر پردیسان برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح این بوستان شهری هستیم که نقش اجتماعی مهمی در این منطقه از شهر خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بابیان اینکه در سال ۹۴ سرانه فضای سبز شهر قم در کلان‌شهرها در رتبه آخر بود، افزود: از سرانه ۱۴٫۷ در این سال به سرانه بیش از ۲۰ مترمربع در امسال رسیده‌ایم که در کلان‌شهرها رتبه سوم را با بیش از ۲۶ میلیون مترمکعب سرانه سبز شهری و جنگی دارا هستیم.

جوادیان بیان کرد: یکی از مناطقی که توجه ویژه در توسعه فضای سبز به آن شد، منطقه هشت بود که به‌صورت جهادی و شبانه‌روز عوامل شهرداری در آن حضورداشته و زحمت می‌کشند.

وی بابیان اینکه در این منطقه هم مشکل آب و هم مشکل خاک‌داریم، تأکید کرد: این توسعه فضای سبز نشان می‌دهد که هیچ مشکلی غیرقابل‌حل نیست به‌طوری‌که امروز یکی از بالاترین سرانه‌های فضای سبز را در پردیسان داریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به تعدد پروژه‌های فضای سبز قم تصریح کرد: آنقدر پروژه‌های فضای سبز متعدد هست که در برگزاری افتتاح‌ها با توجه به شرایط موجود مشکل‌داریم و اگر کرونا نبود هر هفته یک افتتاحیه داشتیم.

جوادیان با اشاره به بوستان کتاب نیز ادامه داد: مساحت اصلی این بوستان دو هزار و هفتصد هکتار است که در قسمتی از آن فروشگاه بزرگی توسط سازمان میادین و در قسمتی مسجد محله سه احداث‌شده که به‌صورت یک بسته کامل برای در خدمت‌رسانی به شهروندان آماده‌شده است.

وی به سایر بوستان‌های پردیسان هم اشاره کرد و گفت: چندی پیش بوستان عترت در خیابان مسلم با بیش از ۴۰ هزار مترمربع افتتاح شد. بوستان محله یک در نزدیکی همین بوستان با مساحت ۴/۵ هکتاری نیز بوستانی بی‌نظیر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بوستان‌های محلی در پردیسان را ابر بوستان خواند و افزود: بوستان‌های محله‌ای که در کشور احداث می‌شوند نهایتاً ۱۰ هزار مترمربع است اما بوستان‌های پردیسان تا بیش از ۵ هکتار هم رسیده است که بی‌نظیر است.

جوادیان بابیان اینکه بوستان محله ۳، ۷ و ۸ نیز آماده افتتاح است، تأکید کرد: باغ بزرگ پرندگان پروژه مهم دیگری است که در کشور بی‌نظیر است که با این توپوگرافی و با مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و بیش از ۵ هزار پرنده جز معدود اماکن در دنیا هم محسوب می‌شوند.

وی این پروژه‌ها را در راستای تأکید شهردار بر توسعه اماکن تفریحی در بوستان‌ها برشمرد و تأکید کرد: تله‌سیژ بوستان علوی و افتتاح بوستان زین‌الدین که ازجمله بوستان‌های فاخر در شهر قم محسوب می‌شود نیز از دیگر پروژه‌های مهم و آماده بهره‌برداری است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.