تکمیل تأسیسات جمع‌آوری آب‌های سطحی در قم

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به برنامه شهرداری برای تکمیل رینگ شرقی حدفاصل نوقطار تا بلوار زائر به منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی، گفت: تأسیسات جمع‌آوری آب‌های سطحی در مرز منطقه دو و شش نیز تکمیل می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تکمیل تأسیسات جمع‌آوری آب‌های سطحی در قم
شناسه : 28861 | انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع با اشاره به صورت اصلاح گرفتگی‌های مناطق مختلف شهری در راستای پروژه جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی، اظهار داشت: با توجه به بازدیدها و جلسات متعددی که با حضور کارشناسان و اداره طراحی صورت گرفت، برای هر منطقه صورت جلسه ۱۵ تا ۳۰ از موارد اصلاحی تدوین شد که اکثریت آنها انجام شده و برخی موارد باقی مانده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به یکی از موارد، افزود: تکمیل رینگ شرقی حدفاصل نوقطار تا بلوار زائر از جمله طرح‌های اساسی در مقابله با آبگرفتگی است، یک خط لوله دوهزار است که سالها پیش اجرا شده است اما به دلیل تعارض قسمت انتهایی آن با پل فرهنگیان نیمه کاره مانده است.

سامع با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح، تصریح کرد: تکمیل این رینگ کاری بسیار اساسی است و نزدیک یک میلیارد تومان هزینه دارد.

به گفته وی، طراحی تکمیل این رینگ در مراحل انتهایی و در حال ابلاغ است که منطقه بتواند پس از خریداری لوله ادامه کار را پیش ببرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم به یکی دیگر از مشکلات اساسی شهر در حوزه آب‌گرفتگی اشاره کرد و گفت: از پل امینی بیات تا میدان امام حسین(ع) در منطقه دو و ۶ که در واقع مرز بین دو منطقه است، چون مسطح بوده و ارتفاعی ندارد، آبگرفتگی شدیدی داشتیم که برای جلوگیری از آن طراحی بسیار خوبی برای آن انجام شد.

سامع افزود: خط لوله‌ای با قطر بالای هزار متر برای این منطقه در نظر گرفته شده و طرح آن ابلاغ شده است، پیمانکار کار را با رقم ۵ میلیارد تومان آغاز کرد و تا امروز هم کارهای مهمی در این پروژه انجام شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.