احداث موزه دین و دنیا با هدف نشر معارف و احکام دینی

شهر بیست/ رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساختمان موزه دین و دنیا، گفت: این موزه با هدف نشر معارف و احکام دینی به‌عنوان نخستین موزه مفهومی معارف دینی آغاز به کار کرده و توسعه خواهد یافت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث موزه دین و دنیا با هدف نشر معارف و احکام دینی
شناسه : 28761 | انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین فلاح زاده با اشاره به توسعه موزه دین و دنیا اظهار داشت: موزه دین و دنیا باهدف نشر معارف و احکام دینی به‌عنوان نخستین موزه مفهومی معارف دینی، چند سالی است آغاز به کارکرده است.

وی مختصات موزه مفهومی معارف دینی را تشریح کرد و افزود: این موزه مساحتی ۳ هزار مترمربع داشته که در آن چند میلیارد تومان اشیاء در حوزه دینی با اهدای مردم، جمع‌آوری و نگهداری می‌شود.

رئیس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی، موزه را شامل ده گنجینه دانست و بیان کرد: در حال حاضر موزه از ده گنجینه مقدسات، عبادات، محیط‌زیست، کار و زندگی، خانه و خانواده، دفاع فرهنگی و دفاع نظامی و … تشکیل‌شده است.

وی از توسعه موزه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم باهمت خیران و مردم بتوانیم موزه را در آینده‌ای نزدیک گسترش داده و مرکزی برای بازدید شیعیان سراسر کشور فراهم کنیم.

فلاح زاده سپس توسعه موزه را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: این موزه در ابتدا در موسسه موضوع شناسی احکام فقهی که جزئی از طرح جامعی بوده که به خدمت مقام معظم رهبری ارائه‌شده بود، تشکیل شد.

رئیس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی ادامه داد: این موزه در ابتدا در یک اتاق تأسیس‌شده و سپس به خانه‌ای مستقل انتقال پیداکرده و در نهایت با عنایت تولیت مسجد مقدس جمکران در یکی از سالن‌های صحن مسجد مستقر و امروز برای ساخت ساختمانی مجزا کلنگ زنی آن انجام‌شده است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.