انتقاد استاندار قم از وزارت راه و شهرسازی/ مخالف واگذاری مسکن قمی‌ها در شهر امیرکبیر هستیم

شهر بیست/ استاندار قم با انتقاد از تخصيص شهر جديد اميركبير جهت اجرای طرح اقدام ملی مسكن، از اعلام آمادگی استان برای اختصاص زمين معوض برای اجرای اين طرح خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد استاندار قم از وزارت راه و شهرسازی/ مخالف واگذاری مسکن قمی‌ها در شهر امیرکبیر هستیم
شناسه : 28758 | انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست استاندار قم در دیدار آقای ترکی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهتمام دولت برای تأمین مسکن جوانان، اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن می‌تواند این هدف را تا حدمطلوبی محقق کند.

استاندار قم در ادامه با انتقاد از اختصاص شهر امیرکبیر برای واجدین شرایط این طرح در استان قم، افزود: مدیریت استان آماده است تا زمین معوضی با موقعیت مناسب‌تر را برای اجرای این طرح تخصیص دهد.

همچنین محسن بهشتی با اشاره به اینکه از طرف وزارت راه و شهرسازی هیچ هماهنگی با استان برای ثبت نام یازده هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی نشده بود، گفت: با مشخص شدن این اقدام ضمن اعتراض به چنین تصمیمی رایزنی و مکاتبات با وزارتخانه را شروع کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تاکید بر اینکه ظرفیت تأمین مسکن در استان وجود دارد تصریح کرد: ما به وزارت خانه اعلام کرده‌ایم در کنار اراضی دولتی در داخل استان امکان الحاق زمین برای ساخت مسکن نیز وجود دارد.

وی افزود: در کنار این ظرفیت امکان استفاده از زمین در شهرهای تابعه قنوات، جعفریه، کهک، دستجرد و سلفچگان نیز وجود دارد.

بهشتی با اشاره به مذاکرات روز گذشته با معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در قم نگرانی نسبت به این رفتن به استان دیگری را نداشته باشند چراکه با ظرفیت‌های که در قم ایجاد می‌شود زمین مورد نیاز برای همه متقاضیان تأمین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال ایجاد ظرفیت مسکن برای تقاضای شهروندان استان قم هستیم اما اگر کسی اصرار به سکونت در شهر جدید امیرکبیر را داشته باشد مانعی پیش نمی‌آید.

شایان ذکر است وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور برنامه‌ریزی کرده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.