نقد رمان «کافه پیپ» در «عصرانه داستان» مجازی

شهر بیست/ سی‌ویکمین عصرانه داستان حوزه هنری قم که به نقد و بررسی رمان «کافه پیپ» اختصاص دارد، به صورت ویدئویی تولید و در صفحه آپارات ادبیات قم در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نقد رمان «کافه پیپ» در «عصرانه داستان» مجازی
شناسه : 28750 | انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از حوزه هنری قم، سی‌ویکمین عصرانه داستان حوزه هنری که به نقد و بررسی رمان «کافه پیپ»‌ اختصاص دارد به صورت مجازی با حضور محمد قائم‌خوانی نویسنده اثر و محمدعلی رکنی منتقد ادبی برگزار و ویدئوی آن در صفحه آپارات ادبیات قم بارگذاری شد.

 در ابتدای این عصرانه، فهیمه شاکری مهر مجری کارشناس به معرفی کتاب مورد نقد پرداخت و کتاب «کافه پیپ» را رمانی جنایی با فرمی خاص خواند، با موضوعاتی که تا کنون کمتر به آن‌ها پرداخته شده‌است. به گفته‌ او، این کتاب به برخی دغدغه‌های قشر دانشجو و جوان از مطالعه و کتاب‌خوانی تا دین و اعتقادات می‌پردازد.

در ادامه مجری کارشناس برنامه در گفت‌وگو با نویسنده به چگونگی شکل‌گیری ایده و طرح اولیه رمان و مراحل نگارش، نشر و پخش آن می‌پردازد.

همچنین محمدقائم خانی در سخنانش به چگونگی ساخت شخصیت‌ها و نقش‌های کافه پیپ پرداخته و درباره سیر داستانی کتاب سخن می‌گوید.

در بخشی دیگر از این ویدئو مجری برنامه به بحث با محمدعلی رکنی منتقد ادبی می‌پردازد. از نظر رکنی، کتاب کافه پیپ کتابی موفق است که مخاطب را به خوبی با خود همراه می‌کند و ضمن ارائه یک داستان با بافت فلسفی، مخاطب را به تفکر و تأمل در چگونگی برخورد با پدیده‌های روشن‌فکرانه ترغیب می‌کند.

علاقه‌مندان برای تماشای ویدئو سی‌ویکمین عصرانه داستان حوزه هنری قم می‌تواند به صفحه آپارات  ادبیات قم به نشانی adabiatqom@ مراجعه نمایند. 

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.