ابلاغ وظایف مناطق هشت‌گانه شهری برای مقابله با آب‌گرفتگی‌ها

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم از ابلاغ وظایف مناطق هشت‌گانه شهری برای مقابله با آب‌گرفتگی‌ها خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ابلاغ وظایف مناطق هشت‌گانه شهری برای مقابله با آب‌گرفتگی‌ها
شناسه : 28732 | انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای مدیریت آب‌های سطحی، اظهار داشت: بعضی وقت‌ها بارندگی‌ها به دلیل تغییر اقلیم یا دوره‌های خشکسالی و ترسالی که یک مسئله کاملاً تخصصی است با شدت بیشتری همراه هستند به‌طوری‌که در استان قم در سال گذشته ظرف ۲۰ دقیقه حدود ۳۰ میلی‌متر بارندگی داشتم و در شهر قم هم سابقه ۲۳ میلی‌متر بارندگی در ۲۰ دقیقه را در یکی دو سال گذشته داشته‌ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه شرایط جدید بارش‌ها ضرورت پیش‌بینی‌های لازم را بیشتر می‌کند، تأکید کرد: هرسال در بودجه شهرداری ردیف بودجه‌ای برای جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی پیش‌بینی می‌شود اما در سال ۹۸ به‌صورت ویژه به این موضوع پرداخته شد.

سامع ادامه داد: جلسات خیلی خوبی با شهرداران مناطق و حوزه فنی و خدمات شهری شهرداری برگزار شد و نتیجه بازدیدها با حضور کارشناسان در قالب فیلم و گزارش مستند شد و از سوی دیگر هم گزارش‌هایی که در۱۳۷ و مرکز تماس آتش‌نشانی داشتیم بررسی و رسیدگی شد و مجموع این اطلاعات ‌صورت‌جلسه شد.

وی بابیان اینکه درنتیجه این صورت‌جلسه‌ها برای هر منطقه حدود ۱۵ تا ۳۰ بند تعریف شد، تصریح کرد: این صورت‌جلسه‌ها به شهرداران مناطق ابلاغ شد و مناطق متعهد شدند که در راستای رفع این موارد اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: آخرین نتیجه‌ای که بعد از چند مرحله بازدید از اقدامات مناطق به وجود آمده است این است که از بین ۱۵ تا ۳۰ بند مانده اکثریت موارد نهایی شده اما از هر منطقه حدود ۳ تا ۵ مورد که نیاز به‌وقت و تمرکز بیشتری داشته است، هنوز نهایی نشده است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.