گفت‌وگوی دوستانه با موضوع «امکان یا انکار ملاقات با امام زمان(عج)»

شهر بیست/ گفت‌وگوی دوستانه حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با جوانان با موضوع «امکان یا انکار ملاقات با امام زمان عج» در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
گفت‌وگوی دوستانه با موضوع «امکان یا انکار ملاقات با امام زمان(عج)»
شناسه : 28713 | انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، گفت‌وگوی دوستانه حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی با تعدادی از جوانان با موضوع «امکان و یا انکار ملاقات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه» در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

رفیعی در این گفت‌وگو با معرفی کتاب دانشنامه امام مهدی عجل الله فرجه که توسط انتشارات دانشگاه قرآن و حدیث در ۹ جلد به چاپ رسیده است گفت: در جلد ۵ این کتاب به بحث ملاقات با امام زمان(عج) پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه امام زمان زنده هستند و در میان مردم زندگی می کنند و ملاقات با ایشان در زمان غیبت کبری از نظر عقلی امکان دارد، افزود: از نظر نقلی هم در کتاب کافی در روایتی آمده است که در غیبت کبری کسی از جای امام خبر ندارد مگر خواص اولیاء خدا، بنابراین ملاقات با ایشان امکان دارد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به قدری نقل‌های فراوان از ملاقات بزرگان با امام زمان وجود دارد که قابل انکار نیست و آیت الله نهاوندی در کتاب «العبقری الحسان» هفت نوع ملاقات با امام زمان را که صورت گرفته با ذکر مستندات آن بیان کرده است.

وی بیان کرد: اینکه فرموده‌اند اگر کسی ادعای ملاقات با امام زمان را کرد، او را تکذیب کنید به خاطر این است که برخی از افراد برای منافع شخصی خود از این جریان سوء استفاده نکنند.

این گفت‌وگوی دوستانه به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم در حرم مطهر این حضرت انجام گرفت و به صورت مستقیم از اینستاگرام آستان مقدس منعکس شد.

لازم به ذکر است که این نشست از سلسله گفت‌وگوهای دوستانه حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با جوانان پیرامون مسائل و شبهات روز است که به صورت زنده از صفحات این استاد حوزه علمیه در شبکه‌های اجتماعی منعکس می‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.