بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم افتتاح شد

شهر بیست/ بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم در مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم افتتاح شد
شناسه : 28708 | انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در سی‌ودومین هفته از افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ملی کشور ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور و ۳ طرح درمانی در شهرهای کرمان، قم و مشهد با دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور افتتاح شد.

در قالب این افتتاحیه ها، بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم که به صورت وقفی به همت بیت مرحوم آیت الله خوانساری وبا مشارکت دولت احداث شده به بهره برداری رسید.

این بیمارستان در مجاورت بیمارستان شهیدبهشتی قم، به وسعت ۲۲ هزار مترمربع و شامل ۲۳۰ تخت بیمارستانی به بهره برداری رسید.

۷۰ میلیارد تومان از اعتبار احداث این پروژه از سوی بیت مرحوم آیت الله خوانساری و ۳۰۰ میلیارد تومان آن شامل تاسیسات و امکانات بیمارستانی و نیروها از سوی دولت تامین شده است.

بهرام سرمست ظهر امروز در حاشیه افتتاح این بیمارستان گفت: بیت آیت الله خوانساری همراهی قابل توجهی برای تکمیل این بیمارستان داشتند و در شرایط اوج بحران کرونا این بیمارستان کمک شایانی به شهر قم کرد.

وی با تاکید بر حمایت های دولت و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای تکمیل بیمارستان امیرالمؤمنین تصریح کرد: این پروژه نیاز مهمی در حوزه درمانی برای قم بود و این بیمارستان به محض تکمیل پذیرش بیماران کرونایی را آغاز کرده است.

استاندار قم بیان کرد: در قم با حضور مراجع تقلید و علما که در امر بیمارستان سازی پیش قدم بوده اند، شاهد خدمات مطلوبی هستیم.

وی با بیان اینکه پیگیر تکمیل پروژه های بیمارستانی قلب و خاتم هستیم گفت: کارگروه های ویژه ای برای پیگیری امور این بیمارستان ها تشکیل شده تا به سرعت تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

همچنین محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه این بیمارستان در ۲۲ هزار مترمربع مساحت و با ۲۳۰ تخت به بهره برداری رسیده است اظهار کرد: ۷۰ میلیارد تومان توسط آیت الله خوانساری واقف این بیمارستان و ۳۰۰ میلیارد تومان شامل تاسیسات، تجهیزات، زمین و نیروی انسانی توسط وزارت بهداشت به عنوان هزینه های بیمارستان صرف شده است.

وی با اشاره به شرایط استان قم از لحاظ شیوع کرونا تصریح کرد: با توجه به بحران کرونا و بیماری کووید ۱۹ نیاز بود این بیمارستان به سرعت فعالیت خود را آغاز کند که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از هزار بیمار کرونایی را پذیرش و ساماندهی کرده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.