جزئیات کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان تأمین اجتماعی

شهر بیست/ مدیرکل تأمین اجتماعی قم گفت: کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان تأمین اجتماعی
شناسه : 28700 | انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی قم، علی اصغر دادخواه اظهار کرد: کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان تأمین اجتماعی به منظور بهینه سازی فرایند‌ها و با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان، توسعه خدمات غیر­ حضوری با بهره‌گیری از بانک­‌های اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور به صورت غیر حضوری پرداخت می‌شود.

او در خصوص نحوه اجرای این فرایند توضیح داد: شناسایی بیمه‌شدگان حائز شرایط ماده (۸۵) قانون تإمین اجتماعی و فرایند‌های مربوط به ثبت مشخصات، انجام محاسبات و صدور اسناد در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت برای واجدین شرایط که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم هستند در پایان هرماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمه شده به شعبه صورت می‌پذیرد و مراتب نیز از طریق پیامک به بیمه‌شده اعلام می‌گردد.

مدیرکل تأمین اجتماعی قم ادامه داد: علاوه بر شیوه فوق، امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج از سوی بیمه‌شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتی https:\\ eservices.tamin.ir امکان است.

او عنوان کرد: افرادی که با وجود تکمیل اطلاعات شماره حساب و شماره تلفن همراه در سامانه خدمات غیرحضوری،  پیامک ثبت کمک هزینه ازدواج را دریافت نکردند، می‌توانند از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی مذکور از مسیر (منوی بیمه شدگان‏/ حمایت­ های کوتاه مدت‏/ درخواست کمک هزینه ازدواج) از علت  دریافت نکردن کمک هزینه مطلع شوند و در صورت اعتراض با «ثبت درخواست پشتیبانی» و بارگذاری تصاویر عقدنامه و صفحه ازدواج شناسنامه ازطریق منوی «افزودن تصاویر جدید» نسبت به ارائه درخواست و پیگیری ­های مربوطه اقدام کنند.

دادخواه در خصوص شرایط ماده ۸۵ قانون تامین اجتماعی هم گفت: بیمه شده اجباری سازمان تأمین اجتماعی در صورت احراز شرایط زیر از کمک هزینه ازدواج بهره مند می‌شود.

۱- بیمه‌شده ظرف ۵ سال پیش از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته و حق‌بیمه این مدت از سوی کارفرما پرداخت شده باشد.

۲- در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما قطع نشده باشد.

۳- ازدواج اول بیمه شده باشد.

۴- ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد.

او تصریح کرد: مبلغ کمک هزینه ازدواج برابر است با مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه ظرف ۲ سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴، در صورتی که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش می‌یابد.

مدیرکل تأمین اجتماعی قم افزود: در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی بوده و واجد شرایط باشند، پرداخت کمک هزینه ازدواج به هردو نفر انجام می‌پذیرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.