هزینه ۵ میلیارد تومانی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در بلوار جمهوری اسلامی

شهر بیست/ شهردار منطقه دو قم از اجرای شش پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به اجرای این پروژه‌ها، بخشی از معضلات آب‌های سطحی را در سال جاری نخواهیم داشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هزینه ۵ میلیارد تومانی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در بلوار جمهوری اسلامی
شناسه : 28688 | انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا رحیمی با اشاره به نزدیکی فصل بارندگی و مشکلات آب‌گرفتگی منطقه دو، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم در منطقه دو حل معضل آب‌گرفتگی معابر در منطقه بوده که در یک سال گذشته اقدامات خوبی در خصوص آن انجام‌شده است.

شهردار منطقه دو قم از شناسایی نقاط بحرانی در این منطقه خبر داد و افزود: بخشی از معضل آب‌گرفتگی در نقاط بحرانی حل‌شده و ساماندهی کانال بلوار جمهوری اسلامی که از تقاطع خیابان جوادالائمه(ع) تا رودخانه بوده، در حال اجراست.

رحیمی طول فاز نخست کانال بلوار جمهوری اسلامی را ۷۰۰ متر اعلام کرد و گفت: این پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان در فاز نخست آن کلید خورده و در حال اجرا است.

وی اصلاح نهر خیابان یادگار امام (ره) ابتدای سواران را نیز یکی دیگر از نقاط بحرانی منطقه دو دانست و بیان کرد: اصلاح و بازسازی نهر خیابان شهید منتظری و نهر عرضی بلوار شهید موسوی تا خیابان صداقت در حریم کمربندی نیز امسال انجام‌شده و امیدواریم مشکلات آب‌گرفتگی در این خیابان‌ها نیز برطرف شده باشد.

شهردار منطقه دو قم ادامه داد: اجرای نهر بلوکی مقابل اداره برق در میدان امینی بیات نیز در دستور کار قرارگرفته و هم‌زمان با این موضوع، احداث جدول کانیو در خیابان شهید عبادی (سواران) تا آغاز فصل بارندگی به اتمام می‌رسد.

رحیمی از دیگر اقدامات انجام‌شده در منطقه دو برای رفع مشکلات آب‌گرفتگی منطقه را حفر تعدادی چاه برای جذب آب‌های سطحی اعلام کرد و گفت: با توجه به اقدامات انجام‌شده بسیاری از معضلات سال گذشته در منطقه را نداشته و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ به‌صورت کامل مشکلات مرتفع شود.

وی در پایان با تأکید بر همکاری همه ارگان‌های مرتبط در حل مشکلات آب‌گرفتگی در سطح شهر، خاطرنشان کرد: برای حل کامل این معضل نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها بوده و شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند این معضل را حل کند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.