حضور نیروهای جهادی برای دفن جان‌باختگان کرونایی

شهر بیست/ رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با تأکید بر اینکه نیروهای جهادی بدون حقوق و چشم‌داشتی برای تدفین جان‌باختگان کرونایی حضور پیدا کردند، گفت: در حال حاضر باوجود توان بالای سازمان، نیروهای جهادی در بخش آقایان کمک کرده و هیچ منعی برای دفن اموات کرونایی توسط افراد داوطلب وجود ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حضور نیروهای جهادی برای دفن جان‌باختگان کرونایی
شناسه : 28448 | انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان، اظهار داشت: در مقابله با ویروس کرونا کل جهان عاجز بوده و با آغاز شیوع این بیماری و افزایش ناگهانی فوتی‌ها سازمان آرامستان‌ها نیز دچار تغییراتی در پروتکل‌های بهداشتی خود در مراحل دفن و تغسیل شد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری قم توان مدیریتی بهشت معصومه(س) برای دفن اموات کرونایی مورد ارزیابی قرارداد و افزود: در بهمن‌ماه و اسفندماه سال ۹۸ به‌یک‌باره تعداد فوتی‌ها به دو برابر افزایش پیداکرده و شکل تدفین و تغسیل با پروتکل‌های جدید تغییر کرد.

موسوی نیارکی زمان موردنیاز برای انجام اعمال تغسیل و دفن را طولانی‌تر از زمان قبل دانست و ادامه داد: در بهمن‌ماه و اسفندماه سال ۹۸ نیروهای جهادی پرسنل آرامستان بهشت معصومه (س) در تغسیل و دفن یاری کرده و در مدیریت بحران تأثیرگذار بودند.

وی پرسنل آرامستان بهشت معصومه(س) در بخش بانوان کافی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر باوجود توان بالای سازمان نیروهای جهادی در بخش آقایان کمک کرده و هیچ منعی برای حضور افراد به‌صورت داوطلبانه وجود ندارد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری قم مسئولیت ساماندهی افراد جهادی در آرامستان بهشت معصومه(س) را بر عهده حوزه علمیه خواند و بیان کرد: داوطلبان برای تغسیل و دفن همیشه وجود داشته اما در دوران کرونا با مسئولیت حوزه علمیه ساماندهی شد و در کنار پرسنل بهشت معصومه(س) همکاری داشته‌اند.

موسوی نیارکی با تشبیه نیروهای جهادی به نیروهای بسیجی، خاطرنشان کرد: افراد جهادی بدون حقوق و چشم‌داشتی در آرامستان حضور پیداکرده و باید از نیروهای جهادی در همه حوزه‌های درمان، بهشت معصومه (س) و خیرین درمان قدردانی کنیم.

نوشته های مشابه
تملک ۱۵۹۵ مترمربع در میدان تره‌بار شهید مطهری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
سرانه ۱۰ میلیون تومانی به ازای هر نفر در بودجه عمرانی شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.