محفل «مثنوی‌خوانی» در قم برپا می‌شود

شهر بیست/ محفل «مثنوی‌خوانی» با حضور استاد سید ابوالقاسم حسینی ژرفا از چهره‌های شناخته شده حوزه و دانشگاه در مدرسه اسلامی هنر برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
محفل «مثنوی‌خوانی» در قم برپا می‌شود
شناسه : 28403 | انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محفل «مثنوی خوانی» از سری کارگاه‌های «پاییزه» مدرسه اسلامی هنر با حضور استاد سید ابوالقاسم حسینی ژرفا برگزار خواهد شد.

«مثنوی‌خوانی» در این دوره از آغاز دفتر دوم با بیان استاد ژرفا از چهره‌های شناخته شده حوزه و دانشگاه برپا می‌شود و امکان برگزاری این کارگاه هم به صورت حضوری و هم برخط فراهم آمده است.

علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی تا ۲۵ آبان‌ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت مدرسه اسلامی هنر به آدرس www.isoa.ir در این کارگاه ثبت‌نام کنند. 

نویسندگی، پژوهشگری، ویراستاری، ترجمه، شاعری و تدریس دانشگاه در کارنامه استاد سید ابوالقاسم حسینی ژرفا دیده‌ می‌شود. این چهره شناخته شده حوزه و دانشگاه بیش از یک دهه از عمر خود را صرف ترجمه دوره کامل کتاب «الغدیر» اثر علامه امینی کرد.

از این چهره علمی تاکنون ۴۵ کتاب در زمینه‌های حقوقى، ادبى، هنرى، ادبیات کودکان، تربیتی و حدیث به چاپ رسیده و ۲۶ مقاله علمی پژوهشی نیز منتشر شده است.

از آثار استاد ژرفا می‌توان به «بر بال قلم»، «مبانی هنری قصه‌های قرآن»، «فرهنگ جانبازی»، «بی‌طرفی در حقوق بین‌الملل اسلامی»، «حدیث رویش»، «بر ساحل سخن»، «زخم، پرواز، دیدار»، «جهاد و حقوق بین‌الملل»، «هدیه‌ای از دوست»، «شیوه‌ناه دائره المعارف امام حسین(ع)» و «بهشت ارغوان» اشاره کرد و یک مجموعه شعر آیینی با عنوان «چشم شرقی» نیز از وی منتشر شده است.

استاد سید ابوالقاسم حسینی ژرفا از علاقه‌مندان به مولوی به شمار می‌رود و پیش‌تر در یک محفل ادبی عنوان کرده بود: «بنده با اینکه شیفته حافظ هستم اما به همه توصیه می‌کنم مولوی بخوانید؛ مولوی به شما یاد می‌دهد این جهان، جهان تنازع و جنگ و درگیری نیست بلکه جهان صلح است و همه عالم، عالم صلح است. مولوی می‌آموزد در این جهان، همه افراد برای حرف‌زدن و ایده‌داشتن محترم هستند.»

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.