۵۳ هکتار مساحت فضای سبز منطقه۲ قم/ هزینه بالای تملک سد راه توسعه فضای سبز شهری

شهر بیست/ شهردار منطقه دو قم با اشاره به مساحت ۵۳ هکتاری فضای سبز شهری این منطقه، گفت: هزینه بالا تملک و نبود لکه خالی علت پایین بودن سرانه فضای سبز شهری این منطقه است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۵۳ هکتار مساحت فضای سبز منطقه۲ قم/ هزینه بالای تملک سد راه توسعه فضای سبز شهری
شناسه : 28391 | انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا رحیمی با اشاره به تراکم جمعیت منطقه دو و نیازهای تفریحی و فضای سبز این منطقه، اظهار داشت: منطقه دو با در اختیار داشتن ۱۰ درصد از وسعت شهر قم معادل ۱۷ درصد از جمعیت شهر را در خود جای‌داده که نشان‌دهنده نیاز منطقه به فضای تفریحی و گردشگری است.

شهردار منطقه دو قم، یکی از نیازهای این منطقه را توسعه فضای سبز دانست و افزود: در حال حاضر مساحت کل فضای سبز این منطقه ۷۰۸ هکتار بوده که ۶۵۵ هکتار آن به فضای سبز جنگلی اختصاص داشته و مساحت فضای سبز شهری آن تنها ۵۳ هکتار است.

رحیمی، سرانه فضای سبز منطقه دو را ۳۵ مترمربع اعلام کرد و افزود: سرانه فضای سبز شهری این منطقه ۳.۲ متر به ازای هر نفر است که نسبت به سرانه فضای سبز سایر مناطق بسیار کم بوده و نیازمند برنامه‌ریزی جامعی در این حوزه هستیم.

وی، نبود فضای کافی و تراکم بالای جمعیت در این منطقه را یکی از دلایل پایین بودن فضای سبز منطقه دانست و تصریح کرد: نبود لکه‌های خالی و هزینه بالای تملک زمین برای ساخت بوستان و پارک‌های محله‌ای امکان توسعه فضای سبز شهری را به شهرداری نمی‌دهد.

شهردار منطقه دو قم، تعداد بوستان‌های منطقه دو را ۳۵ بوستان عنوان و بیان کرد: در حال حاضر ایمن‌سازی و تجهیز بوستان‌ها در دستور کار قرارگرفته تا شهروندان از ۳۵ بوستان منطقه استفاده کامل را ببرند.

رحیمی، اعتبار ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان در بوستان‌های سطح منطقه را عددی بالغ‌بر ۸۰ میلیون تومان اعلام و مطرح کرد: تا امروز ایمن‌سازی بوستان‌های فدک، گل‌ها، پگاه، کوثر، شفق و نبوت انجام‌شده است.

وی از نصب سه مجموعه بازی کودکان در این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: سه مجموعه بازی کودکان در بوستان‌های امام رضا(ع)، بوستان صداقت و بوستان پرنیان بااعتباری بالغ‌بر ۲۴۰ میلیون تومان نیز نصب‌شده است.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.