سکونت ۱۴۳ خانواده در اسماعیل آباد/ وعده حل مشکل اسماعیل آباد ابزار تبلیغاتی شده است

شهر بیست/ شهردار منطقه پنج قم از بی‌توجهی دستگاه‌ها و مسئولان دیگر نسبت به اسماعیل آباد انتقاد کرد و افزود: نزدیک انتخابات که می‌شود تمام ایران می خواهند مشکل اسماعیل آباد را حل کنند و از آن به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کنند اما بعد رها می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سکونت ۱۴۳ خانواده در اسماعیل آباد/ وعده حل مشکل اسماعیل آباد ابزار تبلیغاتی شده است
شناسه : 28389 | انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به اضافه شدن محله اسماعیل آباد به محدوده شهری در سال ۹۷، اظهار داشت: مساحت محدوده تقریبا۸۰۰ هزار متر با کاربری فضای سبز است.

شهردار منطقه پنج قم به تراکم بالای جمعیتی محله اسماعیل آباد اشاره کرد و افزود: در این محله ۱۴۳ خانه وجود دارد و حدود ۹۴۰ تا ۹۸۰ نفر در آن زندگی می‌کنند.

آن‌طور که اقبالیان گفته زمانی که باید بر روی ساخت‌وسازهای غیرقانونی این محدوده از سوی دستگاه‌های مربوطه نظارت می‌شد، این کار انجام نشده و حالا هر اقدامی در رابطه با اسماعیل آباد تبعاتی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خانه‌های موجود در اسماعیل آباد حاصل تصرفاتی است که از سال‌های قبل کرده‌اند، تصریح کرد: ساکنان این محدوده کاغذهایی دارند که سند مالکیت نیست و با توجه به اینکه مالک زمین نیستند نمی‌توانند در جای دیگری هم ساکن خانه بشوند.

به گفته شهردار منطقه پنج قم، تقریبا از ۱۴۳ خانوار ساکن در محله اسماعیل آباد حدود ۷۰ خانوار اتباع و مابقی هم مهاجران شهرهای دیگر هستند.

اقبالیان با بیان اینکه از ادامه تصرفات در چندسال گذشته جلوگیری شده است،  افزود: در بحث ساخت وسازهای خارج از محدوده مشکلات زیادی داریم؛ ساخت‌وسازهای غیرمجاز شبانه انجام می‌شود، هیچ کدام از دستگاه‌هایی هم که وظیفه قانونی دارند یاری نمی‌کنند و تنها می‌گویند شهرداری نتوانست جلوی اینها را بگیرد.

وی با بیان اینکه محدوده اسماعیل آباد زمانی که در محدوده شهری قرار نداشته شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: این زمین‌ها خارج از محدوده بوده و سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی باید به موقع کنترل می‌کردند تا اینها ایجاد نمی‌شد و حالا هم باید همین دستگاه‌ها کمک کرده و با شهرداری تعامل کنند تا به نوعی بتوانیم مشکلات این منطقه را به حداقل برسانیم.

اقبالیان از بی توجهی دستگاه‌ها و مسئولان دیگر نسبت به اسماعیل آباد انتقاد کرد و افزود: نزدیک انتخابات که می‌شود تمام ایران می خواهند مشکل اسماعیل آباد را حل کنند و از آن به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کنند اما بعد رها می‌شود.

به گفته وی طبق قانون معضلی که باعث تهدید سلامت جامعه می‌شود به اداره محیط زیست و بهداشت مربوط می‌شود و شهرداری باید در کنار اینها باشد اما در مورد اسماعیل آباد همه توقعات به سمت شهرداری است.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.