عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح بلوار فردوسی قم+ تصاویر

شهر بیست/ تقاطع غیرهمسطح بلوار فردوسی یکی از پروژه‌های مهم و استراتژیک شهر بوده و نقش مهمی در ساماندهی ترافیک شهر قم خواهد داشت. این پروژه منطقه چهار را به منطقه پنج متصل و رینگ دوم شهری قم را تکمیل می‌کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح بلوار فردوسی قم+ تصاویر
شناسه : 28172 | انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، تقاطع غیرهمسطح بلوار فردوسی یکی از پروژه‌های مهم و استراتژیک شهر بوده و نقش مهمی در ساماندهی ترافیک شهر قم خواهد داشت. این پروژه منطقه چهار را به منطقه پنج متصل می‌کند و رینگ دوم شهری قم تکمیل می‌شود.

عملیات اجرایی کلی پروژه شامل ۱۰ هزار مترمربع عرشه‌سازی، ۹۱۱ حلقه شمع درجا، ۱۰ هزار مترمربع دیوار بتنی درجا، ۶ هزار مترمربع دیوار بتنی پیش‌ساخته، ۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب حجم بتن ریزی، ۴ هزار و ۴۰۰ تن آرماتوربندی و ۱۶۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی است.

مسیر اصلی پروژه به صورت عبور صفر از بلوار پیامبر اعظم(ص) و عبور منفی یک از بلوار فردوسی است، چهار رمپ راست‌گرد جهت تبادلات ترافیکی در این پروژه همچون تقاطع غیرهمسطح بلوار پیامبر اعظم(ص) و بلوار حضرت خدیجه(س) پیش‌بینی شده و طراحی آن بر مبنای حفظ رویکرد آیینی مسیر پیاده‌راه بلوار پیامبر اعظم(ص) انجام شده به گونه‌ای که هیچ قسمتی از اجزای تقاطع مسیرهای پیاده‌راه عبور آزاد از حرم تا حرم را قطع نمی‌کند.

عملیات جدول‌گذاری بلوار حکیم فردوسی حدفاصل ریل راه‌آهن تا زیرگذر بلوار پیامبر اعظم(ص) به متراژ بیش از ۲۵۰۰ متر نیز اجرایی شده و آسفالت این معبر می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات دسترسی را مرتفع کند.

اتصال بلوار جمهوری به بلوار پیامبر اعظم(ص) از طریق این مسیر به عنوان یک پروژه مهم در تسهیل ترافیک شهری است که پس از جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت این معبر در دستور کار خواهد بود.

عکاس: رضا رمضانی

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.