دستگیری جاعلان کارت‌های بانکی در قم

شهر بیست/ فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری جاعلان جوان ۲۸۸ قطعه کارت بانکی در قم خبر داد و گفت: این متهمان با تهیه و نصب دستگاه اسکیمر، پس از خرید مشتریان در یک فرصت مناسب، کارت‌های بانکی آنها را کپی و با شیوه های خاصی، اطلاعات کارت‌ها را بر روی کارت‌های خام منتقل می‌کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دستگیری جاعلان کارت‌های بانکی در قم
شناسه : 28130 | انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی اظهار کرد: فضای سایبر به جهت فرصت‌هایی که ایجاد کرده، همواره مورد توجه مجرمان و کلاهبرداران سایبر بوده و با شیوه های مختلف دارایی های مردم را به یغما می‌برند.

وی افزود :یکی از این شیوه ها، اسکیمینگ و یا کپی کردن کارت های بانکی مشتریان است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری ۲نفر متهم توسط پلیس فتای این فرماندهی بیان داشت: این متهمان با اجاره یک باب مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی در یکی از خیابان های پر تردد شهر قم  و با تهیه و نصب دستگاه اسکیمر، پس از خرید مشتریان در یک فرصت مناسب، کارت های بانکی آنها را کپی و با شیوه های خاصی، اطلاعات کارت‌ها را بر روی کارت‌های خام منتقل می کردند.

سردار میرفیضی باشاره به اینکه متهمان این پرونده جوانان حدود ۲۵ تا ۳۰ ساله هستند، گفت: یکی از آنها ساکن قم و سابقه دار و همدست وی اهل یکی از استان های غرب کشور است.

وی افزود: این افراد پس از کپی کردن تعداد ۲۸۸ قطعه کارت مربوط به همین تعداد مشتری قصد داشتند در صبح روز دستگیری، مغازه را تخلیه و با خرید های مختلف از جمله خرید از طلافروشی متواری شوند.

وی گفت: متهمان با سرعت عمل و اشراف اطلاعاتی دقیق مأموران پلیس فتای قم، قبل از تکمیل فرایند جرم و خالی کردن حساب های بانکی مردم، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم برای جلوگیری از این شیوه مجرمانه توصیه کرد: کسبه بایستی دستگاه کارت خوان را در اختیار مشتری ها قرار دهند تا خود مشتریان پس از خرید، کارت کشیده و رمزشان را وارد کنند.

سردار میرفیضی به شهروندان نیز توصیه کرد که تحت هیچ شرایطی کارت بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار نداده و رمز را خود شخصاً وارد کنند.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.