کاهش برخی محدودیت های کرونایی از سوم آبان در قم

شهر بیست/ استاندار قم از کاهش برخی محدودیت‌های وضع شده از روز شنبه سوم آبان خبر داد و گفت: بیشتر محدودیت‌های وضع شده استمرار خواهد داشت، همچنین بازگشایی شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بر اساس الزامات مرکز بهداشت و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش برخی محدودیت های کرونایی از سوم آبان در قم
شناسه : 27871 | انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، بهرام سرمست ظهر امروز و در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به لزوم استفاده از ماسک توسط همه مردم اظهار کرد: این که آمار مرکز بهداشت می‌گوید تنها ۵۱ درصد عموم مردم استان به استفاده از ماسک مقیّد هستند نشان می‌دهد که این مسئله باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به آمار فعلی تعداد مبتلایان و بستری شدگان کرونا در استان و در مقایسه با هفته قبل، برخی محدودیت‌هایی که در سه هفته گذشته برای استان در نظر گرفته بودیم، از روز شنبه سوم آبان ماه کاهش می‌یابد و شاهد بازگشایی بوستان‌ها خواهیم بود.

استاندار قم ادامه داد: البته همچنان و طبق نظر کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی، غیرحضوری بودن تمام مراکز آموزشی، فعالیت با یک سوم ظرفیت در رستوران‌ها، تالارها، کبابی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، کافی شاپ‌ها و گیم نت‌ها، تعطیل بودن همه مهدکودک‌ها، ممنوع بودن برگزاری هر نوع همایش یا سمینار و تجمع و همچنین تعطیلی قلیان سراها، استخرها و فعالیت‌های ورزشی انفرادی با تماس بالا مانند کُشتی و کاراته ادامه خواهد داشت.

سرمست اضافه کرد: ما ضمن تداوم پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم، همچنان به اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی برای همدلی و همکاری بیشتر مردم نیازمندیم.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما، ضروری است تا همه نهادها و دستگاه‌های استان برای مواردی مانند آلودگی هوا، باران و برف و همچنین حوادث غیرمترقبه آمادگی کامل داشته باشند و این امور باید توسط اداره کل مدیریت بحران استان و شخص مدیرکل رصد شود و ابلاغ‌های لازم صورت پذیرد.

استاندار قم سپس به پیشنهاد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برای بازگشایی شبستان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بازگشایی این شبستان بر اساس الزامات مرکز بهداشت و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد تا إن شاء‌الله این امر با توجه به نزدیک شدن به ایام سالروز میلاد مبارک حضرت رسول الله (ص) اجرایی شود.

وی همچنین با پیشنهاد برگزاری بسیاری از جلسات هماهنگی در استان و به صورت ویدئوکنفرانس موافقت و بیان کرد: به جز برخی جلسات بسیار مهم یا مواردی که در موضوع کلیدی تولید و جهش تولید برگزار می‌شود، می‌توان سایر جلسات و حتی جلساتی که خود بنده نیز در آن‌ها شرکت دارم به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار کرد که البته این امر نیاز به پشتیبانی‌های لازم دارد.

سرمست در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از خانواده سه شهیده مدافع سلامت استان (خانم‌ها فیروزی، نجفی فرد و اسماعیلی) تقدیر کرد و گفت: این عزیزان با اهدای جان خویش، نام نیکی از خود به یادگار گذاشته اند که البته تجلیل اصلی از این عزیزان، تجلیل الهی و در بارگاه حق تعالی است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.