رمان خلبان شهید عباس اکبری تدوین می‌شود

شهر بیست/ دبیر کارگروه کودک و نوجوان کنگره ملی شهدای قم از تدوین رمان خلبان شهید عباس اکبری با محوریت کودک و نوجوان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رمان خلبان شهید عباس اکبری تدوین می‌شود
شناسه : 27757 | انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سیدامیر طباطبایی با اشاره به اقدامات انجام ‌شده در قالب کارگروه کودک و نوجوان کمیته فرهنگی هنری ستاد کنگره شهدای استان قم، با بیان اینکه رمان خلبان شهید عباس اکبری در حال آماده‌سازی است اظهار کرد: این شهید یکی از شاخص‌ترین شهدای ارتش در استان قم بوده و در طول هشت سال جنگ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت پروازهای موثر داشته است.

وی اضافه کرد: شهید اکبری در عملیات مهم اچ۳ که فیلمی هم از آن ساخته شده جزو تیم پروازی بوده و دقیقا یک روز بعد از پذیرفته‌شدن قطع‌نامه در خاک عراق هواپیمای ایشان مورد اصابت قرار می‌گیرد و بعد از ۱۳ سال پیکر این شهید والامقام به کشور برمی‌گردد. این شهید عزیز با اینکه دانش‌آموخته آمریکا و انگلیس بود اما در هشت سال جنگ فعال بوده و کارنامه درخشانی دارد.

دبیر کارگروه کودک و نوجوان کنگره ملی شهدای قم خاطرنشان کرد: پژوهش‌های لازم درخصوص این شهید انجام شده و گفت‌وگوهایی با خانواده و نزدیکان شهید هم داشته‌ایم و مراحل نگارش توسط خانم اکرم الف‌خانی شروع شده است.

وی تولید سرود، نمایش، طراحی و تولید بازی‌های فکری و دیجیتال، نگارش رمان، تولید فیلم‌های کوتاه، آیتم‌های گرافیکی، برگزاری اجلاسیه شهدای نوجوان قم را از جمله وظایف این کارگروه ذکر کرد و افزود: بیش از یک سوم شهدای دفاع مقدس نوجوان بودند و عموما شهدا در سنین ۱۵ تا ۱۸ سالگی به شهادت رسیدند.

طباطبایی با اذعان به اینکه در مجموعه‌هایی که کودکان و نوجوانان حضور دارند با هر عنوان مرتبطی تولید محتوای دفاع مقدسی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: همین‌که در حوزه‌های سرگرمی و درس اطلاعاتی پیرامون حوزه دفاع مقدس و شهدا داشته باشیم، می‌تواند جلب توجه کند.

وی افزود: در حوزه دفاع مقدس کمتر آثار قهرمان محور ویژه کودکان و نوجوانان تولید شده و این غفلت به وضوح قابل مشاهده است.

دبیر کارگروه کودک و نوجوان کنگره ملی شهدای قم گفت: در حوزه کودک و نوجوان باید سرمایه‌گذاری بیشتر و هوشمندانه‌تری شود، در این کارگروه دنبال آمار نیستیم که بگوییم چه تعداد فیلم تولید کردیم، سعی می‌کنیم بیشتر به سمت تولید آثاری برویم که مورد علاقه کودکان باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه خلبانان شهید استان برای کودک و نوجوان برنامه‌هایی را تدارک دیدیم تا آنها را معرفی کنیم، اذعان کرد: خلبانی و پرواز برای کودکان بسیار جالب است و از این درگاه می‌توانیم گام بلندی در معرفی و الگوسازی شهدا برداریم.

طباطبایی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که حرکت علمی در حوزه کودک و نوجوان انجام دهیم، گفت: بحث گام دوم انقلاب و ایران قوی بودن باید از حوزه کودک و نوجوان شروع شود تا بتوانیم در حوزه علمی استعدادهایی شناسایی کرده و در این حوزه گام‌های موثر علمی برداریم.امیر

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.