جزئیات نام‌نویسی بیمه درمان تکمیلی اصحاب فرهنگ و هنر

شهر بیست/ ثبت‌نام بیمه درمان تکمیلی، عمر و حادثه ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران عضو صندوق اعتباری هنر آغاز شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات نام‌نویسی بیمه درمان تکمیلی اصحاب فرهنگ و هنر
شناسه : 27752 | انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق هنر، در راستای تکمیل زنجیره خدمات بیمه ای صندوق اعتباری هنر، ثبت نام بیمه درمان تکمیلی ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران در یک مرحله (بدون تمدید)  به مدت ۱۰روز از تاریخ  ۹۹/۰۷/۲۲ تا ۹۹/۰۸/۰۲ از طریق وب سایت صندوق؛ به ‌نشانی www.honarcredit.ir انجام خواهد شد.

براساس قرارداد منعقد شده با «بیمه سرمد» خدمات بیمه تکمیلی همانند سال گذشته در قالب سه طرح (امید، آرامش و رفاه) با پوشش ها و حق بیمه متفاوت ارائه می شود.

براین اساس متقاضیان جدید می توانند با انتخاب یکی از طرح ها، افراد تحت تکفل خود را نیز در همان طرح ثبت نام کنند و اعضایی که در سال گذشته از خدمات بیمه تکمیلی صندوق برخوردار بودند و بیمه تکمیلی فصل تابستان آنها از سوی صندوق تمدید شد با پرداخت حق بیمه (سهم فرد و افراد تحت تکفل ) طرح فعلی خود ، تا پایان قرارداد از مزایای بیمه تکمیلی همان طرح برخوردار می شوند.

اعضای صندوق اعتباری هنر با پرداخت بخشی از حق بیمه کل، مشمول بهره‌مندی از خدمات بیمه درمان تکمیلی می‌شوند و مابقی هزینه بر عهده صندوق است.

قرارداد بیمه تکمیلی از تاریخ ۹۹/۰۷/۰۱ تا ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ برقرار است و تمامی خدمات به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه بیمانو ارائه می شود.

لازم به یادآوری است؛ بر اساس مقررات، ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی منوط به ثبت نام در سامانه هنر کارت است.

*جزئیات قرداد بیمه درمان تکمیلی 

خدمات بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر در قالب سه طرح (امید، آرامش و رفاه) با ۳ سقف قیمتی از پوشش های متفاوت ارائه می شود. بر این اساس مبلغ پرداختی سهم اعضا برای طرح امید ۱۳۰ هزارتومان، طرح آرامش ۵۰۰ هزارتومان و طرح رفاه ۱میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. 

با توجه به تورم و افزایش هزینه های درمانی نرخ شرکت های بیمه در حوزه بیمه تکمیلی در سال ۹۹ از رشد چشمگیری برخوردار شده است. صندوق اعتباری هنر به‌رغم کمبود منابع مالی و بودجه ای به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه، تلاش کرد تا در تنظیم قرارداد با شرکت بیمه بیشترین پوشش خدمات با کمترین هزینه را به اعضای تحت پوشش خود ارائه دهد و طی  همراهی شرکت بیمه مبلغ  ثبت نام بیمه تکمیلی که توسط اعضا پرداخت می شود نسبت به قراردادهای مشابه بسیار ارزان تر در نظر گرفته شده است و کمترین افزایش را نسبت به سال های قبل داشته است.

*طرح امید 

طی ۳ سال گذشته ۹ درصد از کل بیمه شدگان در این طرح ثبت نام کردند. 

در این طرح جبران هزینه های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی عمومی، جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی بدون سقف در نظر گرفته شده است. همچنین هزینه های شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی، جراحی و پیوند اعضا در این طرح بدون سقف است.

اعضا ۳۱درصد از مبلغ کل را در این طرح پرداخت می کنند که این میزان  در ۳ سال گذشته به طور میانگین تنها ۷درصد افزایش داشته است.

*طرح آرامش 

طی ۳ سال گذشته ۷۱ درصد از کل بیمه شدگان از خدمات این طرح برخوردار شدند.

طرح آرامش شامل پوشش های درمانی مانند جبران هزینه های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی عمومی، جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی بدون سقف است و سقف پرداخت در بخش جبران هزینه های زایمان طبیعی و عمل سزارین، نازائی و ناباروری ۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سهم پرداختی اعضا در این طرح ۳۸٫۵درصد از مبلغ کل می باشد در حالی که در سال گذشته سهم اعضا ۴۲٫۵ درصد بود که در مقایسه با میانگین ۳ سال گذشته ۴درصد کاهش یافته است.

*طرح رفاه

طی ۳ سال گذشته ۲۰ درصد از کل بیمه شدگان در این طرح ثبت نام کردند.

هم پرداختی اعضا معادل ۶۳.۶درصد از کل مبلغ می باشد که در مقایسه با معدل ۳ سال قبل ۷درصد رشد کرده است.

در طرح رفاه اعضاء صندوق می‌توانند از خدماتی چون جبران هزینه های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی عمومی، جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی، جبران هزینه های زایمان طبیعی و عمل سزارین، نازائی و ناباروری و جبران هزینه های پاراکلینیکی بدون سقف بهره ببرند.

با توجه به نیاز سنجی انجام شده در تنظیم قرارداد با شرکت بیمه اغلب اقدامات ویژه و خاص پزشکی نظیر خدمات بیمارستانی، شیمی درمانی، انواع جراحی های عمومی و تخصصی، پاراکلینیکی (اندوسکوپی، اسکن، تست ها. شکستگی، اقدامات تشخیصی، رادیو گرافی ها و . .) جبران هزینه های آزمایشگاهی بدون سقف است.

اگر بنا بود مواردی هم چون زایمان، دندان پزشکی، عینک و دارو بدون سقف تعیین شود قیمت ها این چنین نبود و از صرفه و صلاح خارج می شد.

همچنین در قرارداد سال جاری اعضایی که بیمه تکمیلی آنها در فصل تابستان به صورت رایگان از سوی صندوق ارائه شد، امکان تغییر طرح، بدلیل تمدید قرار دارد با شرکت بیمه برای آنها وجود ندارد. اعضای خانه سینما و خانه تئاتر براساس روال سابق و براساس تصمیم صنفی از امکانات طرح آرامش برخوردار بودند و امسال نیز مانند ۳ سال گذشته از خدمات طرح آرامش بهره مند هستند.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.