مدیر درمان تأمین اجتماعی قم:

قم رتبه نخست کشور را در بخش درمان مستقیم دارد/ کسب بالاترین نمره اعتباربخشی توسط بیمارستان امام رضا(ع) قم

شهر بیست/ مدیر درمان تأمین اجتماعی قم گفت: بیمارستان امام رضا(ع) از نظر اعتباربخشی، بالاترین نمره را کسب کرد و بهترین بیمارستان قم از نظر اعتبار بخشی از نظر وزارت بهداشت شناخته شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم رتبه نخست کشور را در بخش درمان مستقیم دارد/ کسب بالاترین نمره اعتباربخشی توسط بیمارستان امام رضا(ع) قم
شناسه : 2770 | انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، داوود علی‌محمدی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی تا سال ۱۳۷۱ هیچ واحد درمانی در قم نداشت. اولین مرکز درمانی این سازمان در سال ۱۳۷۱ ایجاد شد و به تدریج به سه مرکز تا سال ۱۳۹۲ ارتقا یافت.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۲ نقطه عطفی برای سازمان پیش می آمد و بیمارستان امام رضا(ع) در قم شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر با چهار مرکز ملکی در حال فعالیت است و بخش دیگر آن هم مراکز طرف قرارداد ما هستند که با ۸۶۳ مرکز، طرف قرارداد هستیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم با بیان اینکه جزو فعال ترین مراکز درمان غیر مستقیم در کشور هستیم، گفت: مراکز درمانی که بسیار خوب خدمات می دهند و بیماران از جاهای دیگر کشور هم به قم مراجعه دارند.

علی‌محمدی افزود: در سازمان تأمین اجتماعی از چهار سال گذشته با فعالیت و اهتمامی که مرحوم نوربخش مدیرعامل فقید تأمین اجتماعی داشت، بحث سیستم های رایانه ای و نرم افزاری بسیار جدی پیگیری شد و از دو سال قبل به تدریج بحث نسخ الکترونیک در مراکز ملکی کلید خورد که الان در چهار مرکز ملکی خود، تقریباً نزدیک به صد در صد نسخه های تولیدشده از طریق نسخ الکترونیک هست و برنامه ریزی که سازمان تأمین اجتماعی انجام داده تا سال ۱۴۰۰، مراکز غیرملکی هم باید به بحث نسخ الکترونیک ورود کنند.

وی تصریح کرد: همچنین بحث سیستم ارجاع از سال گذشته در سازمان تأمین اجتماعی کلید خورد؛ در کشورهای پیشرفته برای برون رفت از هزینه های اضافی، بسیار محکم از این سیستم حمایت کردند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم افزود: بر اساس سیستم ارجاع، بیماری برای سرماخوردگی به فوق تخصص مراجعه نمی کند و کسی که خدمات تخصصی می خواهد به آن می رسد.

علی‌محمدی با بیان اینکه قم رتبه اول کشور را در درمان مستقیم دارد، تصریح کرد: مراکز درمانی ما حدود ۱۶ درصد بیماران خود را از طریق سیستم ارجاع ویزیت می کنند.

وی با بیان اینکه هزینه هایی که در سازمان تأمین اجتماعی می شود، از مرز سر به سری هم عبور کرده، افزود: در بخش درمان حدود ۳۸۰ میلیارد تومان تا پایان سال۹۷ هزینه های ما خواهد بود و خود اداره کل هم هزینه مستمری و موارد دیگر را قرار می دهد، در مجموع آن چیزی که دریافت کرده و پرداخت می کند، سر به سر شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم افزود: در ۹ ماه ابتدایی امسال به طور متوسط ۴۵۰ هزار تومان سرانه درمان برای سازمان تأمین اجتماعی در قم شده است.

علی‌محمدی افزود: بیمارستان امام رضا(ع) از نظر اعتباربخشی، بالاترین نمره را کسب کرد و بهترین بیمارستان قم از نظر اعتبار بخشی از نظر وزارت بهداشت شناخته شد.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی تأمین اجتماعی تا سال ۹۱ به پانصدهزار نفر ارائه خدمات می دادند، گفت: امروز در سال ۱۳۹۷ به بالای دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ارائه خدمات می دهیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.