با حضور هنرمندان مطرح کشوری

جشنواره خانوادگی «چلچراغ» در قم برگزار می شود/ بزرگ ترین کیک تولد انقلاب رونمایی می شود

شهر بیست/ جشنواره مردمی و خانوادگی «چلچراغ» با حضور هنرمندان کشوری و مشارکت نهادهای فرهنگی و هنری و اجتماعی در 22 بهمن در قم برگزار می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جشنواره خانوادگی «چلچراغ» در قم برگزار می شود/ بزرگ ترین کیک تولد انقلاب رونمایی می شود
شناسه : 2760 | انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نشست خبری جشنواره «چلچراغ» با حضور مجید صفری مدیرعامل شرکت فرهنگی پازل و دبیر جشنواره، حاج سید ابراهیم صحفی مدیر اجرایی جشنواره و نماینده اتاق اصناف قم، حاج حسن صادق زاده مسئول پخت بزرگ ترین کیک تولد انقلاب اسلامی، روح الله رمضانی مسئول هماهنگی جشنواره و معاون اداره کل ورزش و جوانان قم و حسین قوامیان مدیر مجموعه دنیای کتاب برگزار شد.   

در ابتدای این نشست، مجید صفری مدیرعامل شرکت فرهنگی پازل و دبیر جشنواره چلچراغ، اظهار کرد: این جشنواره مردمی و خانوادگی به مناسبت جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دوشنبه ۲۲ بهمن از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در ورزشگاه حیدریان قم برگزار می شود.

وی تصریح کرد: یکی از خلاقیت هایی که با همکاری اتاق اصناف و مشارکت اتحادیه قنادان انجام می شود، رونمایی از کیک تولد انقلاب اسلامی است.

دبیر جشنواره چلچراغ به مشارکت اداره کل ورزش و جوانان قم اشاره کرد و گفت: همچنین در این مراسم، یک سالگی مجموعه دنیای کتاب، گرامی داشته می شود.

صفری از حضور مجریان و هنرمندان کشوری در این مراسم خبر داد و افزود: پیمان طالبی و حسین رفیعی از مجریان مطرح کشور، اجرای این مراسم را برعهده دارند.

وی همچنین به رونمایی از اثر جدید صابر خراسانی شاعر اهلبیت(ع) در رابطه با چهلمین سال پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط گروه موزیک سپاه علی بن ابی طالب(ع) و سخنرانی استاندار قم از دیگر برنامه های این جشنواره است.

دبیر جشنواره چلچراغ همچنین از حضور حمید لولایی و حسن ریوندی در این جشنواره خبر داد و گفت: از مهدی یغمایی خواننده کشور نیز برای اجرا در این مراسم دعوت شده است.

صفری با بیان اینکه برای حضور ۵ هزار نفر در این مراسم تدارک دیده شده است، افزود: همچنین بخش هایی از این جشنواره از طریق شبکه استانی قم به طور مستقیم پخش خواهد شد.

*برگزاری ۱۳۵ عنوان برنامه ویژه نکوداشت ایام دهه فجر

روح الله رمضانی معاون اداره کل ورزش و جوانان نیز در این نشست با تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این اداره کل به عنوان متولی امور جوانان برای نکوداشت این ایام برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: ما بیش از ۱۳۵ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی برای نکوداشت ایام دهه فجر تدارک دیدیم که یکی از برنامه ها مشارکت در جشنواره چلچراغ است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم تصریح کرد: مشارکت دستگاه های اجرایی در هرچه برگزار شدن باشکوه این برنامه تأکید شده و مجوزهای لازم از دستگاه های مربوطه اخذ شده است.

رمضانی از بازدید جوانان و نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان از باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: همچنین مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی استان در سال ۱۳۹۶ در روز چهارشنبه برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: به تمامی جوانانی که در حوزه های مختلف اجتماعی فعال هستند، این نوید را می دهم که این اداره کل آمادگی لازم را برای اعطای اعتبارنامه  به جوانانی دارد که بخواهند در قالب تشکل های سازمان یافته فعالیت کنند؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه به این تشکل ها برای انجام فعالیت های کارآفرینی اجتماعی داده می شود.

*جشن چلچراغ در راستای تأکیدات رهبر انقلاب برگزار می شود

در ادامه این نشست، سید ابراهیم صحفی مدیر اجرایی جشنواره چلچراغ و نماینده اتاق اصناف قم، در سخنانی اظهار کرد: این جشنواره با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تأکیدات مقام معظم رهبری بر برگزاری باشکوه تر این مراسم، جشن مردمی و خانوادگی چلچراغ توسط خانواده بزرگ اصناف با همکاری نهادهای فرهنگی تدارک دیده شده است.

وی افزود: امیدواریم با همت و همکاری همه قمی ها، مراسم جشن آبرومند و شایسته ای در قم برگزار شود.

*رونمایی از بزرگ ترین کیک چهل سالگی انقلاب اسلامی

همچنین صادق زاده رئیس اتحادیه قنادان قم نیز در سخنانی اظهار کرد: دشمن باور نمی کرد که این انقلاب به چهل سالگی برسد و هر سرمایه گذاری در دشمنی با نظام کرد.

وی افزود: ما وظیفه شرعی و دینی خود می دانیم که در جشن انقلاب مشارکت داشته باشیم و نقش آفرین باشیم.

رئیس اتحادیه قنادان قم از رونمایی کیک ویژه تولد چهل سالگی انقلاب خبر داد و تصریح کرد: در این کیک به طول ۱۸ متر و عرض ۴۰/۱، از بدو انقلاب، ورود حضرت امام(ره) و قضایای انقلاب و دوران جنگ هشت ساله و شکوفایی انقلاب تا زمان حال به تصویر کشیده شده است.

صادق زاده تصریح کرد: همچنین کیک گنبد و بارگاه و گلدسته های حرم حضرت معصومه(س) توسط هنرمند قناد قم با نام سید محمد احمدی آماده می شود که در این مراسم رونمایی خواهد شد.   

*تولد یک سالگی دنیای کتاب در جشنواره چلچراغ

در بخش دیگری از این نشست، حسین قوامیان مدیر دنیای کتاب نیز به یک سالگی این مجموعه اشاره کرد و افزود: از اصحاب رسانه که نقش مؤثری در معرفی این مجموعه داشتند، قدردانی می کنم.

وی تصریح کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مجموعه دنیای کتاب افتخار دارد اولین سالگرد تأسیس خود را همزمان با ایام دهه فجر در مجموعه ورزشی حیدریان با همکاری نهادهای فرهنگی و اتاق اصناف برگزار کند.

مدیر دنیای کتاب با بیان اینکه شصت نشست تخصصی با حضور نویسندگان و هنرمندان برجسته کشور در این مجموعه برگزار شده است، افزود: حدود ۵۰ هزار عنوان کتاب در ۱۹۱ موضوع از ۱۵۰۰ ناشر برتر کشور در این مجموعه قرار دارد که شهروندان می توانند خریداری یا مطالعه کنند.

قوامیان خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته، بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب از این مجموعه خریداری شده است.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.