پیشرفت ۷۰ درصدی بوستان خضر نبی/ ضعف سرانه‌های خدماتی در شهرک قدس

شهر بیست/ شهردار منطقه چهار قم از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی بوستان خضر خبر داد و گفت: این بوستان با مساحت ۳۵ هکتار به عنوان بخشی از پارک هزار هکتاری در حال احداث است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشرفت ۷۰ درصدی بوستان خضر نبی/ ضعف سرانه‌های خدماتی در شهرک قدس
شناسه : 27569 | انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به اهمیت احداث بوستان هزار هکتاری، اظهار داشت: مجموعه هزار هکتاری کوهسار شامل مجموعه باغ پرندگان، بوستان کوثر، بوستان خضر نبی و بوستان باغ‌موزه دفاع مقدس است که بوستان کوثر بخشی از آن به شمار رفته و دارای ۳۲ هکتار که ۲۵ هکتار آن توسعه فضای سبز است.

شهردار منطقه چهار قم با بیان اینکه باغ‌موزه دفاع مقدس طرحی مهم در اشاعه فرهنگ شهادت و هشت سال دفاع مقدس بوده که در بوستان کوثر طراحی‌شده است، ابراز کرد: این موزه پیوست فرهنگی بوستان هزار هکتاری است که همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: بوستان خضر با مساحت ۳۵ هکتار با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی یکی دیگر از پروژه‌هاست که با برنامه‌ریزی انجام‌شده در بوستان هزار هکتاری قرار گرفته است.

اصفهانیان مقدم در مورد افزایش خدمات در شهرک قدس، تصریح کرد: با توجه به سرانه جمعیت در شهرک قدس معتقدیم کاستی‌هایی در خدمات رفاهی وجود دارد، اما شهرک قدس بعد از احداث توسط دولت در اختیار شهرداری قرار گرفته و شهرداری از ابتدا در شکل‌دهی به سرانه‌های خدماتی این منطقه دخیل نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه احداث بوستان پنج هکتاری ایران‌زمین در انتهای شهرک قدس بوده که به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: احداث بوستان جنگلی ۱۱ هکتاری شهید بنی حسن نیز در دست اقدام بوده که عملیات کاشت انجام‌شده است.

شهردار منطقه چهار قم خاطرنشان کرد: معضلاتی در مورد آسفالت و جدول‌گذاری و مسائل روشنایی شهرک وجود داشت که در دستور کار قرار گرفت و این شهرک به‌طور کامل ایمن‌سازی انجام‌شده است.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: بالغ‌بر یک و نیم میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۹ در جهت پیاده‌روسازی و تعویض جدول و آسفالت شبکه معابر در شهرک قدس پیش‌بینی شد که بخشی از آن در سال گذشته انجام‌شده و امسال تکمیل می‌شود و در زمینه اصلاح جداول نیز در شش ماه آینده طرح‌هایی به سرانجام می‌رسد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.