جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

شهر بیست/ براساس جدیدترین آمار بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی قم، متأسفانه تعداد جان‌باختگان کرونایی در قم به طور چشمگیری افزایش یافت و رکورد جدیدی طی یک روز به ثبت رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 27448 | انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۳۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا، گفت: ۹۰ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۱۱۷ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۷۲۸ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۱۴۲ نفر از آنها وخیم است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ نفر از کسانی که تست کرونای آنها مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند.

قدیر تأکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن در استان به ۶۰ درصد رسیده، ۳۰ درصد جامعه هنوز زیر بار قانون نمی‌روند، از همین رو سازمان‌های متولی باید نظارت‌های لازم را تشدید کنند.

وی افزود: از عملکرد برخی اصناف در رعایت محدودیت‎های اعمال شده در استان قدردانی می کنیم اما در این میان برخی اصناف هیچ همکاری با مرکز بهداشت ندارند، از همین رو نیاز است محدودیت‌ها یک هفته دیگر نیز تمدید شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: عادی‌انگاری کرونا در بین مردم خطر بزرگی است و نباید شرایط برای مردم عادی شود، برخی معتقدند نباید با ارئه اعداد و ارقام بین مردم ترس ایجاد کرد اما این نظریه صحیح نیست و باید مردم را نسبت به شرایط موجود آگاه کرد، اگر مردم از شرایط موجود ترس آگاهانه نداشته باشند، هرگونه محدودیتی بی فایده است از این رو باید حساسیت‌ها را بین مردم حفظ کرد.

قدیر تصریح کرد: برای کاهش حضور و ورودی‌های بیمارستان، مراکز جامع سلامت استان، ساعات فعالیت آنها برای پذیرش خدمات سرپایی، ارائه تست رایگان و خدمت‌رسانی به شهروندان تا ساعت ۲۱ افزایش پیدا کرد.

وی تأکید کرد: با برگزاری تجمعات، ایستگاه صلواتی و دسته جات مخالفیم، در روز اربعین هم باید کمیته نظارت، شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی همکاری بیشتری در زمینه کنترل و پیشگیری از تجمعات داشته باشند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.