مدیرکل منابع طبیعی قم خبر داد

اجرای عملیات آبخیزداری در قم به حجم ۱۹۰ هزار متر مکعب/ حکم قضایی درباره فرودگاه قم باید اجرایی شود

شهر بیست/ مدیرکل منابع طبیعی قم با اشاره به ابلاغ اعتبار 12 میلیارد تومانی از محل صندوق توسعه ملی به این نهاد، گفت: این اعتبار در قالب پروژه های مختلف علمیات کنترل سیلاب و آبخوان داری تخصیص یافته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای عملیات آبخیزداری در قم به حجم ۱۹۰ هزار متر مکعب/ حکم قضایی درباره فرودگاه قم باید اجرایی شود
شناسه : 2744 | انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید محمدتقی سجادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع «اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی»، اظهار کرد: با امر مقام معظم رهبری و دستور ایشان، جریان مبارکی با عنوان اجرای برنامه های آبخیزداری در حوزه های مدیریت جامعه و ۶۲۷ حوزه آبخیز در شهرستان های کشور شکل گرفت.

وی با اشاره به دو ویژگی مهم این طرح، بیان داشت: اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی بود و تخصیص به صورت صد درصد لحاظ خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم تصریح کرد: برای نخستین بار، رویکرد اجرای پروژه ها، براساس مدیریت جامع محور بود و قرار بر این شد در ۶۲۷ حوزه آبخیز در شهرستان های کشور، فعالیت ها به شکل کامل انجام شود.

سجادی با بیان اینکه در کنار فعالیت ۶۲۷ حوزه آبخیز، اقدامات ترویجی و مستندسازی هم مدنظر بوده است، تصریح کرد: برنامه های ترویجی از شش ماه قبل شروع شده و ۱۴ روستای هدف مدنظر است.

وی افزود: برنامه های آموزشی و ترویجی و ساختارسازی اجتماعی برای مراقبت از ظرفیت های منابع طبیعی است شکل گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم تصریح کرد: همچنین شکل گیری تشکل هایی برای کمک به بهبود وضعیت منابع طبیعی و به مشارکت گرفتن مردم در اجرای فعالیت ها، مدنظر بوده است.

سجادی با بیان اینکه از محل اعتبار صندوق توسعه ملی، حدود ۱۲ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم صورت گرفته است، تصریح کرد: این اعتبار در قالب پروژه های مختلف از جمله علمیات کنترل سیلاب و آبخوان داری در حوزه های آبخیز محمودآباد نیزار، علی آباد و چاله گنبد، خدیجه خاتون، کبار و وشنوه و منطقه شرق قم تخصیص یافته است که در مجموع ۱۹۰ هزار متر معکب می شود.

وی افزود: تلاش می کنیم در این پروژه ها با ایجاد بندها و سدهای گابیونی و عملیات پخش سیلاب و احیای پوشش گیاهی، از آب و خاک حفاظت کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۰درصد پروژه ها اجرا شده است و امیدواریم مابقی پروژه ها تا پایان سال عملیاتی شود.

سجادی در رابطه با بحث توسعه معدن، گفت: درباره توسعه معدن در قم باید بسیار با احتیاط رفتار کرد، چه بستر دریاچه نمک باشد چه مناطق کوهستانی و ظرفیت های خاص غرب و جنوب غربی قم باشد.

سجادی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره بحث فرودگاه قم، گفت: این پرونده در گذشته شکل گرفت و مراحل حقوقی آن انجام شد. خوشبختانه با پیگیری های انجام شده، حکم قطعی خلع ید متصرف صادر شد اما فرودگاه قم، پرونده پیچیده ای است.

وی تصریح کرد: حکم قضایی باید اجرا شود و براساس رأی قطعی صادر شده، استانداری مکلف شده است سرمایه گذار معرفی کند.   

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.